7 kwietnia 2021

Szczepienia: EMA notuje rekordy niepożądanych odczynów i zgonów

(Fot. Pixabay)

Europejska Agencja Medyczna notuje rekordy poważnych skutków ubocznych oraz zgonów po szczepieniach. Szokujące dane są czasowo zbieżne z globalną kampanią promującą preparaty przeciwko covid-19, produkcji kilku firm.

 

 

„EMA ustanowiła w tym roku smutny rekord. Nigdy wcześniej w historii EMA nie udokumentowano tak wielu poważnych skutków ubocznych i zgonów po szczepieniach w jej bazie danych. W marcu liczby eksplodowały. Domniemanym tego powodem są kampanie dotyczące zastrzyków firm AstraZeneca, Pfizer i Moderna” – czytamy na austriackim portalu Wochenblick.at.

 

Artykuł oparty na podstawie danych Agencji informuje, że począwszy od trzeciego tygodnia obecnego roku liczba zgłoszonych skutków ubocznych oraz zgonów po szczepieniach gwałtownie wzrosła w porównaniu ze wszystkimi innymi zatwierdzonymi lekami. Tylko w okresie od 13 marca do 3 kwietnia liczba takich śmierci krótko po przyjęciu zastrzyków wzrosła z 3 964 do 5 993.

 

Prawdopodobne powiązanie z przyjęciem specyfiku produkcji AstraZeneca dotyczy 967 zgonów. Preparatu Moderny – już 1 475 śmierci, natomiast szczepionka BioNTech / Pfizer może być odpowiedzialna za olbrzymią liczbę 3 529 zgonów (stan na sobotę 3 kwietnia).

 

Problemy po przyjęciu preparatów nie ograniczają się jednak, rzecz jasna do przypadków śmiertelnych. Poważne skutki uboczne notowane są już w wielu dziesiątkach tysięcy i oznaczają na przykład wysoką gorączkę, dreszcze i halucynacje. Odnoszą się w największej mierze do produktów AstraZeneca (133 310 przypadków), a także Pfizer/BioNTech (127 789 powikłania) oraz Moderny („zaledwie” 11 545 przypadków).

 

Czasopismo medyczne TheBMJ zwraca przy tym uwagę, że nie wszystkie skutki uboczne muszą być zgłoszone.

 

Źródło: Wochenblick.at

RoM

 

 

Wesprzyj nas!

Będziemy mogli trwać w naszej walce o Prawdę wyłącznie wtedy, jeśli Państwo – nasi widzowie i Darczyńcy – będą tego chcieli. Dlatego oddając w Państwa ręce nasze publikacje, prosimy o wsparcie misji naszych mediów.

Udostępnij
Komentarze(32)

Dodaj komentarz

Anuluj pisanie
Więcej komentarzy