29 sierpnia 2017

W Papieskiej Akademii Życia jest co najmniej pięciu zwolenników antykoncepcji! Są i sojusznicy LGBT

(Przewodniczący Papieskiej Akademii Życia abp Vincenzo Paglia. FOT.REUTERS/FORUM)

Co najmniej pięciu z 28 nowych członków Papieskiej Akademii Życia krytykuje katolicką doktrynę zakazującą antykoncepcji zawartą w encyklice „Humanae Vitae” – donosi Life Site News.

 

Portal powołując się na artykuł watykanisty z „National Catholic Register”, Eda Pentina podaje, że wśród osób kwestionujących zakaz antykoncepcji są: Pierangelo Sequeri, Anne-Marie Pelletier, Alain Thomasset SJ, ks. Maurizio Chiodi, Humberto Miguel Yanez SJ oraz potencjalnie szósty duchowny Carlo Casalone SJ.

 

Specjalista w dziedzinie ascetycznej teologii i muzykologii Sequeri został mianowany szefem Papieskiego Instytutu Jana Pawła II dla Studiów nad Małżeństwem i Rodziną przez papieża Franciszka. Jako przewodniczący automatycznie zasiada w zarządzie Akademii Życia.

 

Sequeri we włoskim opracowaniu zatytułowanym „Amoris laetitia: punkt zwrotny w moralnej teologii” wraz z innymi uczonymi twierdzi, że adhortacja papieża Franciszka „Amoris laetitia reprezentuje przesunięcie paradygmatu dla całej teologii moralnej, a zwłaszcza odnośnie interpretacji Humanae vitae”.

 

Pentin poinformował, że Sequeri był rzekomo jednym z organizatorów tzw. „Tajnego Synodu”, znanego jako „Dzień Studiów Poświęconych Praktyce Duszpasterskiej dotyczącej Małżeństwa i Rodziny”, który odbył się 15 maja 2015 r.

 

Podczas tego spotkania z udziałem około 50 osób zaproszonych przez kardynała Reinharda Marxa, kardynała Markusa Büchela i arcybiskupa Georgesa Pontiera teologowie i dziennikarze dyskutowali o tym, w jaki sposób Kościół mógłby „lepiej powitać” tych, którzy mają stabilne relacje homoseksualne, o popędzie płciowym, zastąpieniu „teologii ciała” „teologią miłości” i „niemoralności odmowy Komunii dla rozwodników ponownie ożenionych”. W tym synodzie uczestniczyli także: Pelletier, Thomasset i Yanez.

 

Biblistka Pelletier wygłosiła 20-minutowy wykład o nauczaniu Chrystusa w sprawie małżeństwa zawartym w Ewangelii Mateusza (19: 3-12), opowiadając się za udzielaniem Komunii Świętej rozwodnikom.

 

Thomasset, profesor w Jezuickim Centrum Sèvres w Paryżu, w 20-minutowej prezentacji skupił się na zmianach zachodzących w życiu moralnym i duszpasterskim rodziny.

 

Stwierdził on, że „interpretacja doktrynalna aktów uważnych za wewnętrznie złe wydaje mi się być jednym z podstawowych źródeł obecnych trudności w sprawowaniu duszpasterskiej opieki nad rodziną, ponieważ w dużym stopniu opiera się na potępieniu sztucznej antykoncepcji, aktów seksualnych rozwiedzionych małżonków i homoseksualnych małżeństw, w tym tych stabilnych. To wydaje się wielu jako niezrozumiałe i pastoralnie niekorzystne”.

 

Thomasset powiedział też uczestnikom, że „relacje homoseksualne stabilne i wierne mogą być ścieżką świętości”.

 

Oba wykłady są dostępne w sieci w oryginalnym języku francuskim i przetłumaczone na język niemiecki oraz włoski.

 

Chiodi pracuje na wydziale teologii FTIS w Mediolanie. Jego poglądy na temat  antykoncepcji były prezentowane we włoskiej gazecie „L’Avvenire” w lipcu 2015 r. W książce, do której również przyczynił się Sequeri, Chiodi stwierdził, że sztuczna kontrola narodzin może być moralna, a naturalne metody planowania rodziny – niemoralne: „O moralności nie decyduje sama metoda, lecz sumienie małżonków, ich poczucie odpowiedzialności, autentyczna gotowość do otwarcia się na życie”.

 

„L’Avvenire” przywołuje również pogląd Yaneza o tym, że sztuczna antykoncepcja jest czasami dozwolona. Yanez jest dyrektorem Wydziału Teologii Moralnej na Papieskim Uniwersytecie Gregoriańskim.

 

Casalone, włoski jezuita, prezesuje Fundacji Carlo Marii Martiniego. Kardynał Martini był zdecydowanym krytykiem encykliki „Humanae Vitae”. Hierarcha stwierdził, że „Humanae Vitae” spowodowała „poważne szkody”, podtrzymując nauczanie przeciwko sztucznej antykoncepcji. – Wielu ludzi odeszło od Kościoła i Kościół odszedł od ludzi – mówił. Hierarcha uważał, że sprzeciw biskupów katolickich, zwłaszcza austriackich i niemieckich, wyrażał „nową kulturę czułości i podejścia do seksualności, bardziej wolnej od uprzedzeń”. Casalone odmówił odpowiedzi na pytanie Pentina, czy sam podziela opinię kard. Martiniego na temat encykliki „Humanae Vitae”.

 

W czerwcu obrońcy życia i byli członkowie Papieskiej Akademii Życia wyrazili zaniepokojenie kursem obranym przez nowego przewodniczącego Akademii – Vincenzo Paglię.

 

W 2016 roku papież Franciszek mianował arcybiskupa Vincenzo Paglię przewodniczącym Papieskiej Akademii Życia. Ten z kolei dokonał w niej rewolucyjnych zmian. Zwolnił jednocześnie 172 osoby należące do Akademii, pozostawiając jedynie części z nich możliwość powrotu, a także anulował wymóg, aby nowi członkowie podpisywali oświadczenie o woli ochrony życia według Magisterium Kościoła.

 

Nowy przewodniczący Papieskiej Akademii Życia budzi kontrowersje także z innego powodu. Chodzi o malowidła w katedrze w Terni-Narni-Amelia we włoskiej Umbrii. Ich wykonanie zlecił w 2007 roku artyście niekryjącemu się ze swym homoseksualizmem. Zawierają one treści homoseksualne i trans-genderowe oraz przedstawiają prostytutki i dilerów narkotyków.

 

Źródło: lifesitenews.com / PCh24.pl

AS

  

Wesprzyj nas!

Będziemy mogli trwać w naszej walce o Prawdę wyłącznie wtedy, jeśli Państwo – nasi widzowie i Darczyńcy – będą tego chcieli. Dlatego oddając w Państwa ręce nasze publikacje, prosimy o wsparcie misji naszych mediów.

Udostępnij
Komentarze(0)

Dodaj komentarz

Anuluj pisanie