Na finałowy mecz Ligi Mistrzów, który 6 czerwca wieczorem rozegrają w Berlinie piłkarze Juventusu Turyn i FC Barcelona, kibice klubu z Turynu z pewnością będą mieli przy sobie więcej gadżetów „przynoszących szczęście” niż fani z Hiszpanii. Z ankiety przeprowadzonej 5 bm., wynika bowiem, że włoscy kibice są najbardziej „zabobonni” w całej Europie.
Okazuje się, że 73 proc. badanych Włochów przyznało, że w sprawach piłkarskich są zabobonni. 47 proc. z nich ma zawsze na sobie jakąś szczególną część odzieży, 20 proc. chce na każdym meczu zajmować zawsze te same miejsca, a 13 proc. zawsze je te same przekąski. Spośród kibiców z Hiszpanii ponad 40 proc. wierzy w symboliczną moc artykułów „przynoszących szczęście.
Prawie połowa kibiców niemieckich przyznaje, że w sprawach piłkarskich są zabobonni i pielęgnują określone przyzwyczajenia. Najmniej wagi do tego rodzaju „zabobonów” przywiązują Portugalczycy – 23 proc., trochę więcej, bo 24 proc. – Szwedzi i 29 procent Holendrzy.
Wesprzyj nas już teraz!
Na potrzeby ankiety, przygotowanej dla „Fan Passion Report”, przebadano 5017 osób z wielu krajów europejskich.
KAI
luk