Jeden z największych koncernów medialnych w Polsce, wydawca „Gazety Wyborczej” notuje nieustanny spadek dochodów. Flagowy dziennik Agory masowo traci czytelników co powoduje ogromne straty. Dom maklerski IDM prognozuje 13 mln zł strat w roku 2014.
Gazeta kierowana przez Adama Michnika od dłuższego czasu zalicza ciągły spadek sprzedaży. Pomimo wielu zabiegów wykonanych w celu ratowania Spółki, nie nastąpiły żadne radykalne zmiany na lepsze. Wymiana prezesa, cięcie kosztów i nowe inwestycje stały się jedynie kosmetycznymi zmianami, które nie przyniosły wymiernych efektów.
Wesprzyj nas już teraz!
Przez wiele lat Agora była potęgą na polskim rynku prasowym. W momencie największej popularności, sprzedaż powierzchni reklamowych przynosiła prawie miliard złotych (przy nakładzie 450 tys. dziennie). Obecnie przychody ze sprzedaży reklam wynoszą 275,4 mln zł. Według Związku Kontroli Dystrybucji Prasy rozpowszechnianie płatne razem „Gazety Wyborczej” we wrześniu 2013 roku wyniosło 201,804 sztuki. To o 18,8 proc. mniej niż w analogicznym okresie w roku ubiegłym.
Kilka dni temu Dom Maklerski IDM opublikował najnowszą prognozę wyników Spółki Agora. Wieści dla wydawcy „Gazety Wyborczej” nie są najlepsze. IDM sonduje, że Agora w roku 2014 wykaże prawie 13 mln zł strat. Prognozy wydają się wiarygodne ponieważ Dom Maklerski IDM jest już kolejną firmą inwestycyjną, która przedstawiła Agorze fatalne prognozy finansowe. Jeśli przypuszczenia się potwierdzą, rok 2014 będzie dla Spółki najgorszym w historii.
Źródło: finanse.wp.pl, pch24.pl
poz