Jak wskazują badania prof. Krzysztofa Konarzewskiego, dzieci wcześniej zaczynające edukację w szkole, mają większe problemy z nauką. Wysyłanie więc dzieci do szkoły w wieku sześciu lat może zaszkodzić rozwojowi intelektualnemu ucznia.
Prof. Konarzewski z Instytutu Badań Edukacyjnych, na potrzeby swoich badań sprawdził czy istnieje jakaś zależność między umiejętnościami uczniów a wiekiem w jakim zaczynały szkołę. Przyjrzał się wynikom badań 100 tys. dzieci z różnych krajów – część z nich poszła do szkoły w wieku sześciu, a część siedmiu lat.
Wesprzyj nas już teraz!
Okazuje się, że uczniowie w tej samej klasie, którzy naukę rozpoczęli później uzyskują lepsze wyniki niż ich młodsi koledzy. Wyniki badań wskazują też, że im później uczniowie rozpoczynają naukę, tym mniejsze są dysproporcje edukacyjne wynikające z wieku. Oznacza to, że różnice pomiędzy uczniami urodzonymi np. w styczniu a tymi z grudnia będą mniejsze, jeżeli rozpoczną oni edukację jako siedmiolatki, niż gdy ich start szkolny przypada na szósty rok życia.
Źródło: rp.pl
ged