Komisja Etyki Reklamy odpowiadając na skargę dotyczącą reklamy środków antykoncepcyjnych, wyemitowanej przed bajką dla dzieci, uznała, że doszło do naruszenia Kodeksu Etyki Reklamy. Treści poprzedzające programy dla dzieci nie mogą zagrażać fizycznemu, psychicznemu i moralnemu rozwojowi nieletnich.
Skargę wniesiono w sprawie reklamy wyemitowanej na platformie iplex.pl tuż przed bajką. Skarżący podkreślił, że materiał nie został zaprezentowany w poczuciu społecznej odpowiedzialności, nie uwzględniał też stopnia rozwoju odbiorców. Spółka UNIMIL oficjalnie odpowiedziała twierdząc, że… prezerwatywy to wyrób medyczny, a użycie słowa „seks” nie jest w polskim prawie ograniczane.
Wesprzyj nas już teraz!
Stanowiska firmy nie podzieliła jednak Komisja Etyki Reklamy. Zgodnie z orzeczeniem, materiał naruszył normy Kodeksu Etyki Reklamy, nie był też emitowany w poczuciu społecznej odpowiedzialności ani w zgodzie z dobrymi obyczajami.
Źródło: rp.pl
mat