Fundacja Mamy i Taty rozpoczęła nową kampanię społeczną poświęconą wychowaniu. Jeśli rodzice nie opowiedzą dziecku o życiu i otaczającym świecie, zrobią to inni. „Szkoła, żadne instytucje państwowe czy społeczne nie są w stanie nas w tej roli zastąpić” – podkreślają organizatorzy.
– Chcieliśmy przypomnieć, a jednocześnie uczulić rodziców, że niezbywalnym prawem w stosunku do ich dzieci jest prawo do wychowania ich zgodnie ze swoimi przekonaniami. Do tego jako narzędzie służy, m.in. rozmowa. (…) W związku z tym chcieliśmy rodzicom zwrócić uwagę właśnie na ten aspekt wychowania, jakim jest rozmowa z dzieckiem i to rozmowa codzienna. Nie taka zdawkowa, 15-minutowa, ale głębsza, taka która pozwoli wejść w świat dziecka, przybliżyć się do jego problemów, do jego sposobów postrzegania tego, co się dzieje, czyli po prostu wzmocnić więzy, które mamy z naszymi dziećmi – mówi Paweł Woliński.
Wesprzyj nas już teraz!
Polegając głównie na zajęciach pozalekcyjnych organizowanych w szkołach myli się edukację z wychowaniem. Równocześnie, codzienna rozmowa jest dużo ważniejsza wychowawczo, niż wielu rodziców skłonnych byłoby to przyznać.
Fundacja przygotowała m. in. plakaty i spoty reklamowe, które zostaną wyemitowane przez TVP1, TVP2, TVP INFO, TVP Regionalna, TVP Historia, TVP Polonia i TVP Kultura.
Źródło: radiomaryja.pl
mat