Po tym jak warszawski sąd okręgowy uznał, że tygodnik „W Sieci” posługując się tym tytułem może naruszać istotne interesy wydawnictwa należącego do Grzegorza Hajdarowicza, krakowski przedsiębiorca postanowił sprzedać nazwę magazynu. Zarząd spółki Gremi Media podjął decyzję o sprzedaży znaków towarowych m.in. „W sieci opinii” i „W sieci”.
– Od piątku będziemy czekać na oferty i liczę, że stosunkowo szybko pojawi się propozycja atrakcyjna finansowo. Możemy sprzedać prawa do całej nazwy, możemy ją wydzierżawić, możemy sprzedać jej fragment, a także wymienić na inną w barterze. Jestem otwarty na wszelkie propozycje – powiedział w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Grzegorz Hajdarowicz, właściciel Gremi Media.
Wesprzyj nas już teraz!
Warszawski Sąd Okręgowy – na wniosek Gremi Media – zakazał Fratrii wydawania tygodnika „W Sieci”. Tytuł ten miał naruszać prawa intelektualne Gremi Media, gdyż – zdaniem sądu – zbyt bezpośrednio nawiązuje do nazwy serwisu „W sieci opinii”, który funkcjonuje jako jedna z podstron „Rzeczpospolitej” (wsieci.rp.pl). W związku z zaistniałą sytuacją Fratria zdecydowała, że jej pismo od poniedziałku nosić będzie nazwę „Sieci”. Redakcja tygodnika „W Sieci” podkreśla, iż sąd zakazał bez rozprawy używania nazwy z literką „W” na przedzie, oraz że w tej sprawie nie zapadł prawomocny wyrok.
Sędzia zgodził się z argumentem, że obecność tygodnika „W Sieci” w kioskach może szkodzić podstronie internetowej „w sieci opinii”. Wydawcy tygodnika przypominają, że posiadają zarejestrowaną przez sąd rejestrowy nazwę tygodnika „W Sieci” oraz stronę internetową „wsieci.pl”, i ich logo jest całkowicie oryginalne. W ich opinii takie postępowanie sądów może zniszczyć każde medium w Polsce, gdyż każdy może otrzymać zakaz publikacji wydany tylko na podstawie skargi konkurencji.
Źródło: wirtualnemedia.pl
luk