Najpopularniejsze cztery rozgłośnie na ogólnopolskim rynku radiowym straciły jesienią słuchaczy, zyskało natomiast plasujące się na piątym miejscu Radio Maryja – wynika z badania Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company, które publikuje portal wirtualnemedia.pl.
Liderem rynku radiowego w okresie wrzesień-listopad 2012 pozostaje RMF FM z wynikiem 25,3 proc., ale jest to mniej o 1,5 pkt. proc. niż w analogicznym okresie roku 2011. Na drugim miejscu uplasowało się Radio ZET z 15,2 proc. udziałem w rynku (poprzednio 16,2 proc.). Trzecie miejsce przypadło „Jedynce” (11,1 proc., spadek o 0,4 pkt. proc.). Na czwartym miejscu uplasowała się „Trójka” – 7,5 proc. (spadek o 0,7 punktu procentowego).
Wesprzyj nas już teraz!
Podczas gdy cztery najpopularniejsze stacje straciły jesienią słuchaczy, zyskało ich Radio Maryja. Toruńska rozgłośnia redemptorystów zanotowała w porównaniu z rokiem ubiegłym wzrost z 2,0 do 2,9 proc. udziału na rynku ogólnopolskim. Wyniki poprawiła też m.in. szósta Eska Rock (o 0,3 pkt. proc. – z 1,4 na 1,7 proc.).
KAI
mat