W Stanach Zjednoczonych dyrekcje szkół coraz częściej pozytywnie odpowiadają na prośby rodziców i tworzą odrębne klasy dla chłopców i dziewczynek. Od zniesienia ograniczeń w tym zakresie, w USA już 540 publicznych szkół wybrało taki model edukacji.
Obecnie odrębne klasy dla chłopców i dziewczyn istnieją w blisko 40 stanach, podczas gdy w 2002 roku było ich zaledwie kilka. Jak wskazują badania, edukacja zróżnicowana jest lepsza. Uczennice kształcące się w takich klasach wybierają studia techniczne trzy razy częściej niż z klas koedukacyjnych. Częściej wybierają studia i wykazują się większymi kompetencjami przywódczymi.
Wesprzyj nas już teraz!
Taki model edukacji sprzyja też chłopcom, zwłaszcza z terenów zróżnicowanych etnicznie. Młodzież z takich klas rzadziej angażuje się w zachowania destruktywne, osiąga tez lepsze wyniki w nauce. Jak wskazują nauczyciele i dyrektorzy, edukacja zróżnicowana jest szansą na przezwyciężenie „edukacyjnej porażki” systemu koedukacyjnego, w którym wyniki chłopców bywają słabsze od wyników dziewczyn.
Źródło: Gazeta Polska
mat