Podczas piłkarskiego turnieju Euro 2020, na stadionach możemy zobaczyć reklamy głównych sponsorów mistrzostw, które przedstawiono w „tęczowych aranżacjach”. Wielkie koncerny podkreślają, że chcę tym wesprzeć ruch LGBT. Reklamy w tych barwach jednak nie mogą pojawić się w dwóch meczach ćwierćfinałowych. UEFA nie wyraziła na to zgody.
Od kilkunastu dni logo marek Volkswagen, Booking.com, Just Eat (w Polsce znana pod nazwą Pyszne.pl – przyp. red.) oraz innych znanych koncernów bardzo często możemy obserwować w tęczowej kolorystyce. Na stadionach, gdzie rozgrywane są mecze turnieju Euro 2020, widzimy reklamy, których kolorystyka nawiązuje do symboli ruchu LGBT. Wielkie koncerny otwarcie wspierają postulaty homoseksualistów i całej ideologii LGBT. Jednak w dwóch ważnych meczach, takich reklam nie uświadczymy.
Taką decyzję podjęła europejska federacja UEFA, która obawia się reperkusji związanych z zamieszczeniem „tęczowych reklam” na stadionach w Sankt Petersburgu oraz Baku. To właśnie m.in. te miasta goszczą ćwierćfinalistów Euro 2020. „Ze względu na obawy dotyczące norm prawnych na obiektach w Rosji i Azerbejdżanie, UEFA poinformowała nas, że nie będzie możliwe użycie tęczowych reklam na tablicach reklamowych w tych dwóch krajach” – informują przedstawiciele koncernu Volkswagen.
Wesprzyj nas już teraz!
Producent niemieckich samochodów dodaje, że żałuje takiej decyzji federacji piłkarskiej, ponieważ celem marki Volkswagen jest „pokazanie wsparcia dla różnorodności”.
„Tęczowe reklamy” były obecne na Euro 2020 podczas wielu spotkań, począwszy od fazy 1/8 finałów. Banery wspierające ruch LGBT można było zobaczyć na stadionach w Amsterdamie, Sewilli, Glasgow, a także w Kopenhadze, Rzymie czy Londynie. Półfinały mistrzostw oraz sam finał odbędą się na stadionie Wembley w stolicy Anglii, a zatem można się spodziewać, że podczas tych spotkań będzie można doświadczyć nachalnej promocji ideologii LGBT.
Źródło: sport.onet.pl, bbc.co.uk
WMa
Na #EURO2020 propaganda #lgbt kuku na całego. Ciekawe, czy te wszystkie koncerny będą równie odważne w przyszłym roku w Katarze… pic.twitter.com/HmkRTfVxb1
— Pan Cogito (@PanCogito7) June 27, 2021
‘We support LGBT until it threatens our income’ Hypocritical from Heineken, VW etc. and once again shows how out of touch UEFA are: https://t.co/hAKshrST0g
— Graham Matthews (@GrahamMMatthews) July 2, 2021