Argentyna, grupowy rywal Polski podczas zbliżającego się mundialu, wystąpi w innym niż tradycyjnie stroju. Wyjazdowe koszulki ustąpią miejsca… fioletowym barwom. Według zapowiedzi producenta nowe kolory mają wyraźne ideologiczne przesłanie. W ten sposób „Adidas” chce „zmieniać rzeczywistość”.
Jak informuje niezależna.pl, zaprezentowane w poniedziałek przez reprezentację Argentyny stroje mają promować „równość płci”. Fioletowe barwy zastąpią tradycyjny granatowy, lub czarny ubiór, przywołujący na myśl flagę narodową.
– Nowy strój wyjazdowy przekazuje mocne przesłanie równości płci, w zgodzie z wartościami różnorodności i inkluzywności, które promuje nasza marka – cytuje słowa Pabla Lamo, dyrektora argentyńskiego oddziału „Adidasa”, agencja prasowa Reuters. – Przez sport mamy okazje zmieniać życie ludzie, a piłka nożna jest idealnym narzędziem do zmieniania rzeczywistości – dodał pracownik firmy.
Poza ideologicznym przesłaniem „Adidas” zakomunikował z dumą, że jego nowy produkt jest w dużym stopniu ekologiczny. Materiały pozyskane do produkcji to w dużej mierze resztki tworzyw sztucznych, oraz odpady zebrane na plażach i wybrzeżach. Firma szczyciła się, że dzięki temu działaniu zapobiegła zanieczyszczeniu oceanów.
Źródło: niezalezna.pl, reuters.com
FA