Duża sieć sklepów spożywczych Rewe zrezygnowała ze sponsorowania Niemieckiego Związku Piłki Nożnej (DFB). Powodem rezygnacji jest sprzeciw wobec decyzji FIFA, zakazującej promowania postulatów środowisk LGBT+ podczas Mistrzostw Świata w Katarze.
Rewe to jedna z największych sieci supermarketów Niemczech, z rocznymi przychodami rzędu 76,5 mld euro. To jednocześnie pierwszy sponsor, który zareagował na decyzję FIFA. Federacja zagroziła automatyczną żółtą kartką każdemu zawodnikowi, który włączy się w kampanię na rzecz LGBT+ i założy tęczową opaskę z hasłem „OneLove”.
Choć Rewe miała zakończyć współpracę z DFB pod koniec roku, przyspieszyła decyzję chcąc „zdystansować się działalności FIFA”.
Wesprzyj nas już teraz!
Inni sponsorzy DFB jak Adidas, Volkswagen czy Lufthansa również „opowiadają się za różnorodnością (diversity – red.)” i krytykują FIFA, lecz nie wycofują swojego wsparcia dla reprezentacji Niemiec.
PR
Nie będzie promocji ideologii LGBT+ na Mundialu w Katarze. Kapitanowie nie założą tęczowych opasek