„Choć na rynek wróciła koniunktura, branża transportu drogowego w Polsce wciąż nie może odbudować się po pandemii. W tym roku działalność zawiesiły już 3084 firmy”, alarmuje we wtorkowym wydaniu „Dziennik Gazeta Prawna”.
Z analizy przeprowadzonej przez gazetę wynika, że taki stan rzeczy to efekt „pogłębiających się problemów finansowych” firm sektora transportowego, których długi rosną w zastraszającym tempie.
„Między marcem 2022 r. a marcem 2023 r. długi sektora wzrosły o ponad 145 mln zł, czyli o 8,4 proc., a od wybuchu pandemii o 284 mln zł, czyli o 18 proc.”, czytamy.
Wesprzyj nas już teraz!
– Zleceń jest mnóstwo. Nie ma jednak jak ich realizować. Firmy borykają się z brakiem kierowców – tłumaczy Rafał Jańczuk, prezes Polskiego Stowarzyszenia Przewoźników Autokarowych. Dodaje, że w niektórych firmach braki sięgają 50 proc. Do tego dochodzi brak autokarów.
„Kierowców brakuje też w transporcie towarowym. Szacuje się, że braki przekraczają 150 tys. osób. Tu zadziałał odpływ Ukraińców w związku z wojną”, zaznacza „DGP”.
Źródło: „Dziennik Gazeta Prawna”, GazetaPrawna.pl
TK