Unia Europejska nałożyła na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania aut elektrycznych. Dzięki nowym przepisom już w 2025 roku na drogach szybkiego ruchu i autostradach, stacje będą musiały znajdować się co najmniej co 60 km.
Instalacja ładowarek dla aut elektrycznych to teraz obowiązek. 13 kwietnia weszło w życie nowe unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych. Przepisy nakładają na wszystkie państwa członkowskie UE obowiązek rozwijania sieci ładowarek dla aut elektrycznych. To oznacza, że również Polska będzie musiała bardzo szybko zainstalować dodatkowe ładowarki na trasach szybkiego ruchu oraz na autostradach.
Przepisy wskazują, że już w 2025 roku sieć ładowarek na ww. trasach będzie musiała zostać zlokalizowana co najmniej co 60 km. Kalkulacja dotyczy obu kierunków jazdy. Każda ze stacji ładowania będzie musiała posiadać ładowanie o mocy co najmniej 400 kW. Z kolei w 2027 roku moc ładowarek powinna wzrosnąć do 600 kW.
Wesprzyj nas już teraz!
Nowe unijne regulacje zmuszają również do tego, aby kierowcom elektryków umożliwiać płatność za ładowanie auta na miejscu, w trakcie ładowania. Od przyszłego roku nie będzie już konieczne posiadanie specjalnej aplikacji do płacenia za ładowanie ani karty RFID konkretnej sieci. Będzie to jednak oznaczało konieczność zainstalowania przy ładowarkach terminali dla kart płatniczych.
Jak czytamy na portalu wp.pl, na koniec lutego w naszym kraju działało 6213 publicznych stacji ładowania aut elektrycznych. Tylko 1706 to ładowarki gwarantujące tzw. szybkie ładowanie prądem stałym. Informacje te podaje Licznik Elektromobilności Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych i Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.
Źródło: wp.pl
WMa