Dzisiaj

Stop edukacji włączającej! Dołącz do pikiety na „powitanie” ministrów edukacji krajów UE

(PCh24TV)

Spotykamy się 21 stycznia 2025 r. przed bramą Cytadeli Warszawskiej przy ul. J. Jeziorańskiego 4, aby o 12.00 „powitać” ministrów edukacji krajów UE i wyrazić naszą niezgodę na globalne plany niszczenia oświaty. Przedstawiciele Koalicji na Rzecz Ocalenia Polskiej Szkoły (KROPS) przedstawią w języku polskim i angielskim odezwę skierowaną do ministrów edukacji oraz zapoznają opinię publiczną z kluczowymi zagrożeniami w oświacie.

Destrukcja w edukacji jest dokonywana przez ideologiczną edukację włączającą oraz wdrażanie permisywnej edukacji seksualnej [między innymi poprzez przedmiot „edukacja zdrowotna”]. Celem jest pozbawienie suwerenności narodowych systemów oświaty i stworzenie Europejskiego Obszaru Edukacji w ramach UE.

Nieformalne spotkanie ministrów edukacji, które odbędzie się 21.01-22.01.2025 r. w siedzibie Muzeum Wojska Polskiego [Cytadela Warszawska], ma być w całości poświęcone edukacji włączającej.

Wesprzyj nas już teraz!

Minister edukacji Barbara Nowacka nie pozostawiła żadnych złudzeń podczas swoich wystąpień – polska prezydencja w Radzie UE będzie kolejnym krokiem w kierunku Europejskiego Obszaru Edukacji z jego ideologicznymi założeniami: edukacją włączającą i formowaniem unijczyków. Zapowiadała entuzjastycznie: „jednym z naszych priorytetów [prezydencji w oświacie] jest – edukacja włączająca […]. Polska prezydencja będzie pracować nad tym, by młodzi ludzie mieli jak największe zaufanie do projektu, jakim jest Unia Europejska”.

Nieformalne spotkanie ministrów edukacji poprzedza flagową konferencję prezydencji nt. edukacji włączającej, która odbędzie się w dniach 17-18.03. Jak czytamy na dedykowanej stronie: „Będzie to doskonała okazja do uzupełnienia dyskusji politycznych, które odbyły się podczas nieformalnego spotkania ministrów edukacji organizowanego w ramach polskiej prezydencji w styczniu 2025 r. w Warszawie”. Wynika z tego jasno, że „dyskusje polityczne” na spotkaniu ministrów 21-22.01 będą miały istotny wpływ na dalsze losy edukacji w UE, a tym samym w Polsce, co budzi uzasadnione obawy opinii społecznej.

Edukacja włączająca [inkluzja], pod szyldem dostępnej szkoły dla wszystkich i zapobiegania wykluczeniu, ma docelowo zrewolucjonizować całą oświatę i stanowi poważne zagrożenie naszej narodowej suwerenności. Tematyka związana z edukacją włączającą jest mało znana opinii publicznej i przedstawiana bywa wyłącznie w samych superlatywach, jako „włączenie” uczniów niepełnosprawnych. Tymczasem jest to ideologiczny projekt inkluzji rozmaitych grup społecznych, w tym rzesz migrantów, i przebudowy całych społeczeństw na „włączające”.

W edukacji, poprzez implementowanie inkluzywnych rozwiązań finansowanych przez UE,  dokonuje się spadek poziomu nauczania, pogłębia się chaos w szkołach i narasta wzajemna agresja uczniów. Zmniejszana jest liczba placówek specjalnych, pomimo narastających potrzeb, a szkolnictwo specjalne określa się krzywdzącym mianem „dyskryminującego” . Domagamy się realnej pomocy dla  dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a nie deklarowanego utopijnego wsparcia poprzez metodę włączania do klas masowych.

Efektem dokonujących się procesów jest zmiana funkcji szkoły z edukacyjnej na opiekuńczo-terapeutyczną. Nauczyciele nie mogą przekazywać wiedzy, a wszyscy uczniowie ponoszą szkody.

Stop inclusive education!

21.01. 2025 o godz. 12.00 na Cytadeli „powitamy” ministrów edukacji z  zagranicy oraz minister Barbarę Nowacką, by dać wyraz naszej niezgodzie na niszczenie szkoły poprzez edukację włączającą, wprowadzanie treści seksualizujących dzieci i podporządkowanie polskiej oświaty Europejskiemu Obszarowi Edukacji.

Zapraszany do udziału!

Koalicja na Rzecz Ocalenia Polskiej Szkoły

Warszawa, 20.01.2025 r.

 

***

ODEZWA

do Ministrów Edukacji państw Unii Europejskiej

zgromadzonych na spotkaniu w dn. 21-22.01.2025 r. w Warszawie

Kierowani troską o kształcenie i wychowanie polskiej młodzieży, wyrażamy poważne zaniepokojenie obecnym kierunkiem europejskiej polityki edukacyjnej.

Obawy wielotysięcznego środowiska rodziców i nauczycieli budzi zwłaszcza:

– wykorzystywanie szkoły jako narzędzia szerzenia ideologii inkluzji i dokonywania transformacji społecznej,

– czynienie z inkluzji dogmatu wbrew realnemu dobru uczniów, niedopuszczanie krytyki i ignorowanie skutków błędnych działań, szczególnie wobec uczniów niepełnosprawnych,

– prowadzenie polityki konstruktywistycznej, oderwanej od obiektywnej rzeczywistości oraz faktycznych potrzeb rozwojowych młodych ludzi.

Zdecydowanie protestujemy przeciw:

– wykorzystywaniu nieletnich uczniów do tworzenia utopijnych modeli społecznych, poprzez systemową zmianę postaw i przekonań

– ograniczaniu funduszy na szkolnictwo specjalne dedykowane uczniom z głębokimi niepełnosprawnościami,

– rozpowszechnianiu permisywnej edukacji seksualnej,

– zawłaszczaniu przez instytucje oświatowe wychowawczych kompetencji rodziców oraz poddawaniu rodzin kontroli państwa,

– rozbudowie europejskiego obszaru edukacji kosztem tożsamości poszczególnych krajów UE, ich historii, kultury i tradycji narodowej.

Sygnałem alarmowym dla ministrów edukacji krajów UE powinien być spadek realnego poziomu wykształcenia absolwentów szkół europejskich w zakresie wiedzy i umiejętności oraz pogłębiający się dystans między nimi a absolwentami z krajów Azji Wschodniej.

Jako świadomi rodzice i nauczyciele oczekujemy porzucenia ideologicznych utopii i powrotu do sprawdzonych, skutecznych metod nauczania oraz organizacji szkół. 

Wzywamy do realizacji podstawowego celu szkoły, jakim jest dbałość o pełny rozwój intelektualny i osobowy młodego człowieka.

*

Pronouncement
to the Ministers of Education of the European Union countries
gathered in Warsaw on 21-22 January 2025

 Motivated by concern for the quality of education and upbringing of Polish youth, we express our serious reservations about the current direction of European educational policy.

The concerns of the many thousands of parents and teachers are particularly raised by:

  • using schools as tools for spreading ideology of inclusion and thus bringing about a social transformation,
  • making inclusion a dogma against the actual wellbeing of students, disallowing criticism, and ignoring consequences of misguided educational methods, especially with regard to students with disabilities,
  • implementing contrived top-down policies, detached from objective reality and actual developmental needs of young people.

We stand strongly against:

  • using underage students to create utopian social models through systemic change of attitudes and beliefs,
  • limiting funds for special education dedicated to students with severe disabilities,
  • implementing permissive sexual education that normalizes and encourages casual sexual practices by taking them out of the context of marriage and family,
  • abrogating parental educational rights by educational institutions, and subjecting families to overreaching state control,
  • expanding European educational area at the expense of the identities of individual EU countries, their history, culture and national traditions.

Decline in the actual level of education of European schools’ graduates in terms of their knowledge and skills as well as the deepening  gap between them and graduates from East Asian countries should sound an alarm bell for ministers of education in EU countries. As conscientious parents and teachers, we demand the abandonment of ideological utopias and return to proven and effective teaching methods and school organization.

We call for the implementation of the basic goal of the school, which is to take care of the full intellectual and personal development of a young person.

*

Krajowa Sekcja Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność”

Organizacje zrzeszone w Koalicji na Rzecz Ocalenia Polskiej Szkoły:

Ruch Ochrony Szkoły

Towarzystwo Wiedzy Społecznej

Stowarzyszenie „Nauczyciele dla Wolności”

Instytut na rzecz Kultury Prawnej Ordo Iuris

Stowarzyszenie Serce Wolności

Stowarzyszenie Kultury Chrześcijańskiej im. ks. Piotra Skargi

Centrum Życia i Rodziny

Centralna Diakonia Społeczna Ruchu Światło-Życie

Stowarzyszenie Ambasadorów Dzieci i Młodzieży

Stowarzyszenie Pedagogów NATAN

Polskie Stowarzyszenie Niezależnych Lekarzy i Naukowców

Światowe Stowarzyszenie „Republika Polonia”

„Wolni Orzesze”

Śląski Porządek

Polskie Stowarzyszenie na rzecz Ochrony Środowiska i Praw Człowieka

Fundacja Mamy i Taty

Małopolski Bunt Droga do Wolności

Wataha Głosu Obywatelskiego

Instytutu Myśli Pro-Life 

Katolickie Stowarzyszenie Wychowawców

Stowarzyszenie Odpowiedzialny Gdańsk

Stowarzyszenie „Miłość i Odpowiedzialność” Oddział Przemyski

Szczeciński Klub Kobiet

Odpowiedzialny Szczecin

Inicjatywa Oddolna i Edukacyjna “Jestem Polakiem”

Stowarzyszenie Rodzice Chronią Dzieci

Stowarzyszenie Świadome Gryfice’22

Fundacja Klubu Ronina

Fundacja Cegiełka dla Wolności Słowa

Polskie Stowarzyszenie Wolne Podkarpacie

Federacja Stowarzyszeń Weteranów i Sukcesorów Walk o Niepodległość Rzeczypospolitej Polskiej

  • Światowy Związek Żołnierzy Armii Krajowej
  • Stowarzyszenie Społeczno-Kombatanckie Wolność i Niezawisłość
  • Związek Młodocianych Więźniów Politycznych lat 1944-1956 „Jaworzniacy”
  • Związek Ociemniałych Żołnierzy Rzeczypospolitej Polskiej
  • Ogólnokrajowy Związek Byłych Żołnierzy Konspiracyjnego Wojska Polskiego
  • Związek Więźniów Politycznych Okresu Komunistycznego
  • Stowarzyszenie  Prawo do Prawdy
  • Narodowe Zjednoczenie Wojskowe Mazowsze-Północ
  • Stowarzyszenie Żołnierzy Batalionów Chłopskich Lublin
  • Stowarzyszenie Żołnierzy Armii  Krajowej w Krakowie
  • Stowarzyszenie Historyczne Mazowsza Północnego.
  • Stowarzyszenie  Wspólnota i Pamięć
  • Stowarzyszenie Grupa Historyczna Zgrupowanie Radosław
  • Okręg Warszawa 27 Wołyńskiej Dyw. Piechoty
  • Rada Pamięci Niepodległej Rzeczypospolitej  Kampinoskiej

Zjednoczenie Katolicko-Narodowe okręg Siedlecko-Ostrołęcki

Fundacja Pro Prawo do Życia Sokołów Podlaski Siedlce

Stowarzyszenie Patriotyczne Siedlce

Patrioci doliny Liwca

Jedność Podlasia – Współpraca i Rozwój

Fundacja Głos dla Życia

Instytut Naturalnego Planowania Rodziny według metody prof. dr. med. J. Rötzera

oraz

Polskie Stowarzyszenie Nauczycieli i Wychowawców 

Polskie Stowarzyszenie Obrońców Życia Człowieka

***

Wesprzyj nas!

Będziemy mogli trwać w naszej walce o Prawdę wyłącznie wtedy, jeśli Państwo – nasi widzowie i Darczyńcy – będą tego chcieli. Dlatego oddając w Państwa ręce nasze publikacje, prosimy o wsparcie misji naszych mediów.

Udostępnij

Udostępnij przez

Cel na 2025 rok

Nie zwalniamy w walce o katolicką Polskę! Wesprzyj PCh24.pl w 2025 roku i broń razem z nami cywilizacji chrześcijańskiej!

mamy: 59 313 zł cel: 500 000 zł
12%
wybierz kwotę:
Wspieram