Spotykamy się 21 stycznia 2025 r. przed bramą Cytadeli Warszawskiej przy ul. J. Jeziorańskiego 4, aby o 12.00 „powitać” ministrów edukacji krajów UE i wyrazić naszą niezgodę na globalne plany niszczenia oświaty. Przedstawiciele Koalicji na Rzecz Ocalenia Polskiej Szkoły (KROPS) przedstawią w języku polskim i angielskim odezwę skierowaną do ministrów edukacji oraz zapoznają opinię publiczną z kluczowymi zagrożeniami w oświacie.
Destrukcja w edukacji jest dokonywana przez ideologiczną edukację włączającą oraz wdrażanie permisywnej edukacji seksualnej [między innymi poprzez przedmiot „edukacja zdrowotna”]. Celem jest pozbawienie suwerenności narodowych systemów oświaty i stworzenie Europejskiego Obszaru Edukacji w ramach UE.
Nieformalne spotkanie ministrów edukacji, które odbędzie się 21.01-22.01.2025 r. w siedzibie Muzeum Wojska Polskiego [Cytadela Warszawska], ma być w całości poświęcone edukacji włączającej.
Wesprzyj nas już teraz!
Minister edukacji Barbara Nowacka nie pozostawiła żadnych złudzeń podczas swoich wystąpień – polska prezydencja w Radzie UE będzie kolejnym krokiem w kierunku Europejskiego Obszaru Edukacji z jego ideologicznymi założeniami: edukacją włączającą i formowaniem unijczyków. Zapowiadała entuzjastycznie: „jednym z naszych priorytetów [prezydencji w oświacie] jest – edukacja włączająca […]. Polska prezydencja będzie pracować nad tym, by młodzi ludzie mieli jak największe zaufanie do projektu, jakim jest Unia Europejska”.
Nieformalne spotkanie ministrów edukacji poprzedza flagową konferencję prezydencji nt. edukacji włączającej, która odbędzie się w dniach 17-18.03. Jak czytamy na dedykowanej stronie: „Będzie to doskonała okazja do uzupełnienia dyskusji politycznych, które odbyły się podczas nieformalnego spotkania ministrów edukacji organizowanego w ramach polskiej prezydencji w styczniu 2025 r. w Warszawie”. Wynika z tego jasno, że „dyskusje polityczne” na spotkaniu ministrów 21-22.01 będą miały istotny wpływ na dalsze losy edukacji w UE, a tym samym w Polsce, co budzi uzasadnione obawy opinii społecznej.
Edukacja włączająca [inkluzja], pod szyldem dostępnej szkoły dla wszystkich i zapobiegania wykluczeniu, ma docelowo zrewolucjonizować całą oświatę i stanowi poważne zagrożenie naszej narodowej suwerenności. Tematyka związana z edukacją włączającą jest mało znana opinii publicznej i przedstawiana bywa wyłącznie w samych superlatywach, jako „włączenie” uczniów niepełnosprawnych. Tymczasem jest to ideologiczny projekt inkluzji rozmaitych grup społecznych, w tym rzesz migrantów, i przebudowy całych społeczeństw na „włączające”.
W edukacji, poprzez implementowanie inkluzywnych rozwiązań finansowanych przez UE, dokonuje się spadek poziomu nauczania, pogłębia się chaos w szkołach i narasta wzajemna agresja uczniów. Zmniejszana jest liczba placówek specjalnych, pomimo narastających potrzeb, a szkolnictwo specjalne określa się krzywdzącym mianem „dyskryminującego” . Domagamy się realnej pomocy dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a nie deklarowanego utopijnego wsparcia poprzez metodę włączania do klas masowych.
Efektem dokonujących się procesów jest zmiana funkcji szkoły z edukacyjnej na opiekuńczo-terapeutyczną. Nauczyciele nie mogą przekazywać wiedzy, a wszyscy uczniowie ponoszą szkody.
Stop inclusive education!
21.01. 2025 o godz. 12.00 na Cytadeli „powitamy” ministrów edukacji z zagranicy oraz minister Barbarę Nowacką, by dać wyraz naszej niezgodzie na niszczenie szkoły poprzez edukację włączającą, wprowadzanie treści seksualizujących dzieci i podporządkowanie polskiej oświaty Europejskiemu Obszarowi Edukacji.
Zapraszany do udziału!
Koalicja na Rzecz Ocalenia Polskiej Szkoły
Warszawa, 20.01.2025 r.
***
ODEZWA
do Ministrów Edukacji państw Unii Europejskiej
zgromadzonych na spotkaniu w dn. 21-22.01.2025 r. w Warszawie
Kierowani troską o kształcenie i wychowanie polskiej młodzieży, wyrażamy poważne zaniepokojenie obecnym kierunkiem europejskiej polityki edukacyjnej.
Obawy wielotysięcznego środowiska rodziców i nauczycieli budzi zwłaszcza:
– wykorzystywanie szkoły jako narzędzia szerzenia ideologii inkluzji i dokonywania transformacji społecznej,
– czynienie z inkluzji dogmatu wbrew realnemu dobru uczniów, niedopuszczanie krytyki i ignorowanie skutków błędnych działań, szczególnie wobec uczniów niepełnosprawnych,
– prowadzenie polityki konstruktywistycznej, oderwanej od obiektywnej rzeczywistości oraz faktycznych potrzeb rozwojowych młodych ludzi.
Zdecydowanie protestujemy przeciw:
– wykorzystywaniu nieletnich uczniów do tworzenia utopijnych modeli społecznych, poprzez systemową zmianę postaw i przekonań
– ograniczaniu funduszy na szkolnictwo specjalne dedykowane uczniom z głębokimi niepełnosprawnościami,
– rozpowszechnianiu permisywnej edukacji seksualnej,
– zawłaszczaniu przez instytucje oświatowe wychowawczych kompetencji rodziców oraz poddawaniu rodzin kontroli państwa,
– rozbudowie europejskiego obszaru edukacji kosztem tożsamości poszczególnych krajów UE, ich historii, kultury i tradycji narodowej.
Sygnałem alarmowym dla ministrów edukacji krajów UE powinien być spadek realnego poziomu wykształcenia absolwentów szkół europejskich w zakresie wiedzy i umiejętności oraz pogłębiający się dystans między nimi a absolwentami z krajów Azji Wschodniej.
Jako świadomi rodzice i nauczyciele oczekujemy porzucenia ideologicznych utopii i powrotu do sprawdzonych, skutecznych metod nauczania oraz organizacji szkół.
Wzywamy do realizacji podstawowego celu szkoły, jakim jest dbałość o pełny rozwój intelektualny i osobowy młodego człowieka.
*
Pronouncement
to the Ministers of Education of the European Union countries
gathered in Warsaw on 21-22 January 2025
Motivated by concern for the quality of education and upbringing of Polish youth, we express our serious reservations about the current direction of European educational policy.
The concerns of the many thousands of parents and teachers are particularly raised by:
- using schools as tools for spreading ideology of inclusion and thus bringing about a social transformation,
- making inclusion a dogma against the actual wellbeing of students, disallowing criticism, and ignoring consequences of misguided educational methods, especially with regard to students with disabilities,
- implementing contrived top-down policies, detached from objective reality and actual developmental needs of young people.
We stand strongly against:
- using underage students to create utopian social models through systemic change of attitudes and beliefs,
- limiting funds for special education dedicated to students with severe disabilities,
- implementing permissive sexual education that normalizes and encourages casual sexual practices by taking them out of the context of marriage and family,
- abrogating parental educational rights by educational institutions, and subjecting families to overreaching state control,
- expanding European educational area at the expense of the identities of individual EU countries, their history, culture and national traditions.
Decline in the actual level of education of European schools’ graduates in terms of their knowledge and skills as well as the deepening gap between them and graduates from East Asian countries should sound an alarm bell for ministers of education in EU countries. As conscientious parents and teachers, we demand the abandonment of ideological utopias and return to proven and effective teaching methods and school organization.
We call for the implementation of the basic goal of the school, which is to take care of the full intellectual and personal development of a young person.
*
Krajowa Sekcja Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność”
Organizacje zrzeszone w Koalicji na Rzecz Ocalenia Polskiej Szkoły:
Ruch Ochrony Szkoły
Towarzystwo Wiedzy Społecznej
Stowarzyszenie „Nauczyciele dla Wolności”
Instytut na rzecz Kultury Prawnej Ordo Iuris
Stowarzyszenie Serce Wolności
Stowarzyszenie Kultury Chrześcijańskiej im. ks. Piotra Skargi
Centrum Życia i Rodziny
Centralna Diakonia Społeczna Ruchu Światło-Życie
Stowarzyszenie Ambasadorów Dzieci i Młodzieży
Stowarzyszenie Pedagogów NATAN
Polskie Stowarzyszenie Niezależnych Lekarzy i Naukowców
Światowe Stowarzyszenie „Republika Polonia”
„Wolni Orzesze”
Śląski Porządek
Polskie Stowarzyszenie na rzecz Ochrony Środowiska i Praw Człowieka
Fundacja Mamy i Taty
Małopolski Bunt Droga do Wolności
Wataha Głosu Obywatelskiego
Instytutu Myśli Pro-Life
Katolickie Stowarzyszenie Wychowawców
Stowarzyszenie Odpowiedzialny Gdańsk
Stowarzyszenie „Miłość i Odpowiedzialność” Oddział Przemyski
Szczeciński Klub Kobiet
Odpowiedzialny Szczecin
Inicjatywa Oddolna i Edukacyjna “Jestem Polakiem”
Stowarzyszenie Rodzice Chronią Dzieci
Stowarzyszenie Świadome Gryfice’22
Fundacja Klubu Ronina
Fundacja Cegiełka dla Wolności Słowa
Polskie Stowarzyszenie Wolne Podkarpacie
Federacja Stowarzyszeń Weteranów i Sukcesorów Walk o Niepodległość Rzeczypospolitej Polskiej
- Światowy Związek Żołnierzy Armii Krajowej
- Stowarzyszenie Społeczno-Kombatanckie Wolność i Niezawisłość
- Związek Młodocianych Więźniów Politycznych lat 1944-1956 „Jaworzniacy”
- Związek Ociemniałych Żołnierzy Rzeczypospolitej Polskiej
- Ogólnokrajowy Związek Byłych Żołnierzy Konspiracyjnego Wojska Polskiego
- Związek Więźniów Politycznych Okresu Komunistycznego
- Stowarzyszenie Prawo do Prawdy
- Narodowe Zjednoczenie Wojskowe Mazowsze-Północ
- Stowarzyszenie Żołnierzy Batalionów Chłopskich Lublin
- Stowarzyszenie Żołnierzy Armii Krajowej w Krakowie
- Stowarzyszenie Historyczne Mazowsza Północnego.
- Stowarzyszenie Wspólnota i Pamięć
- Stowarzyszenie Grupa Historyczna Zgrupowanie Radosław
- Okręg Warszawa 27 Wołyńskiej Dyw. Piechoty
- Rada Pamięci Niepodległej Rzeczypospolitej Kampinoskiej
Zjednoczenie Katolicko-Narodowe okręg Siedlecko-Ostrołęcki
Fundacja Pro Prawo do Życia Sokołów Podlaski Siedlce
Stowarzyszenie Patriotyczne Siedlce
Patrioci doliny Liwca
Jedność Podlasia – Współpraca i Rozwój
Fundacja Głos dla Życia
Instytut Naturalnego Planowania Rodziny według metody prof. dr. med. J. Rötzera
oraz
Polskie Stowarzyszenie Nauczycieli i Wychowawców
Polskie Stowarzyszenie Obrońców Życia Człowieka
***