Chrześcijańskie organizacje – prawnicza Alliance Defending Freedom (ADF) i inwestycyjna Inspire Investing biorą się za ocenę poszanowania praw religijnych zawartych w 1. poprawce do amerykańskiej Konstytucji. Indeks skupi się na 50 firmach widniejących w rankingach najbogatszych przedsiębiorstw.
Jeremy Tedesco, wiceprezes ADF, podkreślił, że CEO i liderzy biznesu „zajmują stanowiska o znacznej sile oddziaływania”. Nie powinni więc wykorzystywać swoich wpływów ani firm do dzielenia społeczeństwa „lub angażować się w cenzurę i antyreligijną bigoterię”. Giganci winni za to „zobowiązać się do szanowania wszystkich, niezależnie od ich religii czy ideologii”.
Powstający „2022 Business Index” będzie zbierał informacje na temat 50 firm aktualnie widniejących w rankingach najbogatszych przedsiębiorstw. Chodzi głównie o sektor bankowy, przetwarzania płatności, usług w chmurze i serwisów społecznościowych. Celem indeksu jest przywrócenie „cywilizowanych standardów biznesowych” w miejsce obecnie królującej w korporacjach wojny kulturowej.
Wesprzyj nas już teraz!
Na razie nieznane są wyniki badań. Wiadomo jednak, że na indeksie znalazły się trzy firmy „wyróżniające się” cenzurą prewencyjną swoich użytkowników. Niespodzianek nie ma. To Twitter, Meta (właściciel Facebooka) i Alphabet (właściciel Google).
Źródło: dorzeczy.pl
MA