Najnowsze dane zaprezentowane przez portal wirtualnemedia.pl wskazują na ogromne straty finansowe w spółce Agora, wydającej m.in. „Gazetę Wyborczą”. Jedynie w ciągu pierwszego kwartału bieżącego roku, eksperci wyliczyli straty na poziomie 5,6 mln zł netto. Rok temu, w analogicznym okresie, Agora notowała zysk na poziomie ok. 1 mln zł. Straty, które poniosła spółka dotyczą segmentu prasowego.
Wydawca „Gazety Wyborczej” szczególnie ucierpiał ze względu na spadki ze sprzedaży materiałów prasowych oraz książek i płyt (spadek o 7,7%), a także usług poligraficznych (spadek o 5,4%). Jednocześnie całkowite koszty operacyjne Agory w I kwartale bieżącego roku wzrosły do 285,5 mln zł. Oznacza to wzrost o niecałe 2% w stosunku do roku ubiegłego, co stanowi ok. 5 mln zł. Wiele wskazuje na to, że główną przyczyną spadku dochodów w segmencie prasowym są ogólnopolskie akcje protestacyjne, zachęcające do niekupowania „Gazety Wyborczej”. Podobne kampanie prowadzą także osoby publiczne, a wśród nich w ostatnim czasie głos zabrała również poseł Anna Siarkowska, która zasłynęła bardzo mocnym i jednoznacznym ślubowaniem poselskim.
Wesprzyj nas już teraz!
Pomimo strat w segmencie prasowym, Agora notuje nadal przyzwoite wyniki w segmentach kinowym, radiowym oraz internetowym. Wydawca podaje, że główną przyczyną wzrostu w tych działach jest bardzo wysoka frekwencja w sieci kin Helios, a także wyższe niż średnia rynkowa tempo wzrostu przychodów reklamowych. Jak podaje portal wirtualnemedia.pl, wzrost ze sprzedaży biletów kinowych wyniósł prawie 14%.
Źródło: wirtualnemedia.pl
POz