24 września w Radomiu odbyło się kolejne spotkanie klubu „Polonia Christiana”, jego gościem był filozof, profesor Paweł Skrzydlewski. W Irlandii, Stanach Zjednoczonych, jak i w Polsce, obserwujemy postępujące trendy zmierzające do zeświecczenia edukacji. To najpoważniejszy problem dotykający tej sfery życia od czasów Oświecenia.
Zgodnie z klasyczną, katolicką koncepcją, edukacja jest procesem zorganizowanego zdobywania prawdy o świecie i o Bogu. Nie sposób odłączać jej od wychowania, usprawniania człowieka do dobrego życia, które doprowadzi go do celu ostatecznego – Zbawienia. Myśliciele Zachodniego chrześcijaństwa podkreślali, że szkoła nie może być „neutralna”, bezbożnictwo w edukacji prowadzi do upadku nauki jak i obyczajów – podkreślał gość klubu „Polonia Christiana”. Potwierdzały to próby najgwałtowniejszej laicyzacji kształcenia, przeprowadzane w epoce rewolucji francuskiej.
Wesprzyj nas już teraz!
W przypadku Polski, laicyzm trafia na podatny grunt. Wielu spośród polskich katolików nie potrafiłoby udzielić odpowiedzi na pytanie o to, czym jest wiara religijna i jakie są źródła Objawienia katolicyzmu – zauważał prof. Skrzydlewski.
Właściwej odpowiedzi udzielić można na podstawie filozofii. Edukacja opierająca się na fundamentach Chistianitas oznacza pogłębioną formację filozoficzną i teologiczną. Opierając się na tych fundamentach należy uświadamiać wagę, jaką dla życia indywidualnego i społecznego posiadają katolickie wartości.
{galeria}
mat