5 lipca 2022

Australia: klient banku to potencjalny oszust. Chcesz wypłacić dużą kwotę, musisz się „spowiadać”

(Dolary australijskie. Fot. Quince Creative/Pixabay)

Australijski bank odmówił przedsiębiorcy wypłaty z jego rachunku 15 tysięcy dolarów, ponieważ klient odmawiał odpowiedzi, jak wyda tę kwotę.

Richard Dargham to właściciel firmy budowlanej. Bardzo się zbulwersował gdy pracownik Commonwealth Bank z Sydney zażądał udzielenia informacji na temat przeznaczenia kwoty, którą chciał podjąć.

W zamieszczonym w sieci nagraniu przedsiębiorca mówi, że wylegitymował się kartą Medicare, prawem jazdy i osobistą kartą Medibank.

Wesprzyj nas już teraz!

Dałem im różne rodzaje legitymacji, więcej niż potrzebuję, żeby dostać się do budynku rządowego i zostać premierem tego kraju. Ale wciąż chcieli dokładnie wiedzieć, co zamierzam zrobić z moimi pieniędzmi. Ich wyjaśnienie było takie, że próbowali powstrzymać mnie przed oszustwem – relacjonował.

Australijczyk zrobił awanturę przypominając pracownikom banku, że może wydawać własne pieniądze na co tylko ma ochotę. Jednak w myśl prawa, każdy klient, który próbuje wypłacać „zbyt wiele” pieniędzy, traktowany jest jak potencjalny przestępca. Od 2010 roku funkcjonuje próg 10 tysięcy dolarów. Powyżej niego klienci banków mają podawać przeznaczenie pieniędzy. „To standardowa praktyka zapobiegania wyłudzeniom” – wyjaśniał kasjer.

Bank oznaczył konto przedsiębiorcy jako prawdopodobnie przejęte przez złodziei. W końcu pan Dargham powiedział, że zamierza opłacić fakturę. Wówczas bank zażądał jej okazania.

Chcą dokładnie wiedzieć, co teraz robisz ze swoimi pieniędzmi. Udzielanie im jednozdaniowej odpowiedzi już nie działa – relacjonował.

W końcu przedsiębiorca zdołał „wyszarpać” własne pieniądze po tym jak wywołał głośne zamieszanie w oddziale.

Otrzymałem moje 15 000 dolarów, kiedy „zrobiłem scenę”. Dosłownie powiedziałem im, że jeśli nie dostanę swoich pieniędzy, nie opuszczę banku – przyznał.

Redakcja australijskiego oddziału gazety „Daily Mail” poprosiła instytucję o komentarz. Rzecznik Commonwealth Bank powiedział, że ​​zastosowane zostały środki ostrożności wprowadzone w celu ochrony kont bankowych.

Zawsze jesteśmy bardzo zaniepokojeni, gdy dowiadujemy się o oszustwach dotykających klientów – powiedział rzecznik.

Oficjalnym powodem wprowadzenia regulacji był terroryzm i coraz bardziej wyrafinowane sposoby wyłudzania pieniędzy przez złodziei.

„Jeśli nie masz lub nie chcesz podać żądanych informacji, bank może odrzucić transakcję. Banki rozumieją, że może to być frustrujące dla klientów; jednak konieczność zbierania określonych informacji jest wymagana przez prawo” – przekonuje australijskie MSW.

Źródło: DailyMail.co.uk

RoM

 

 

Wesprzyj nas!

Będziemy mogli trwać w naszej walce o Prawdę wyłącznie wtedy, jeśli Państwo – nasi widzowie i Darczyńcy – będą tego chcieli. Dlatego oddając w Państwa ręce nasze publikacje, prosimy o wsparcie misji naszych mediów.

Udostępnij

Udostępnij przez

Cel na 2025 rok

Po osiągnięciu celu na 2024 rok nie zwalniamy tempa! Zainwestuj w rozwój PCh24.pl w roku 2025!

mamy: 32 506 zł cel: 500 000 zł
7%
wybierz kwotę:
Wspieram