Firma odzieżowa „Benetton” przeprosiła Stolicę Apostolską za wykorzystanie wizerunku papieża Benedykta XVI w prowokacyjnej kampanii reklamowej. Firma zobowiązała się wycofać z obiegu – w tym także z Internetu – obraźliwe zdjęcia przedstawiające Ojca św. Benedykta XVI. Benetton ma też przekazać darowiznę katolickiej organizacji charytatywnej w ramach gestu dobrej woli.
W ubiegłym roku „Benetton” opublikował reklamę, w której wykorzystał wizerunek papieża, całującego się z szejkiem Ahmadem al Tayyib, szefem Al Azhar University. Muzułmański przywódca jest ważną postacią wśród radykalnych sunnitów. Reklama – fotomontaż został wykorzystany w kampanii „Benettona” jako narzędzie… szerzenia tolerancji i zwalczania nienawiści. Po jej ukazaniu się natychmiast zareagował Watykan, który zagroził złożeniem pozwu przeciwko firmie.
Wesprzyj nas już teraz!
W niedzielę 15 maja watykańskie biuro prasowe ogłosiło, że „Benetton” wyraził ubolewanie z powodu obraźliwego wykorzystania wizerunku Ojca Świętego Benedykta XVI. Biuro poinformowało, iż firma przekaże na rzecz katolickiej organizacji charytatywnej datek w ramach zadośćuczynienia. Tym samym sprawę uznano za zakończoną.
Źródło: catholicculture.org
AS