17 maja 2012

Benetton przeprosił Watykan za obraźliwą reklamę

(fot. Daniel Lobo / commons.wikimedia.org, licencja cc)

Firma odzieżowa „Benetton” przeprosiła Stolicę Apostolską za wykorzystanie wizerunku papieża Benedykta XVI w prowokacyjnej kampanii reklamowej. Firma zobowiązała się wycofać z obiegu – w tym także z Internetu – obraźliwe zdjęcia przedstawiające Ojca św. Benedykta XVI. Benetton ma też przekazać darowiznę katolickiej organizacji charytatywnej w ramach gestu dobrej woli.

 

W ubiegłym roku „Benetton” opublikował reklamę, w której wykorzystał wizerunek papieża, całującego się z szejkiem Ahmadem al Tayyib, szefem Al Azhar University. Muzułmański przywódca jest ważną postacią wśród radykalnych sunnitów. Reklama – fotomontaż został wykorzystany w kampanii „Benettona” jako narzędzie… szerzenia tolerancji i zwalczania nienawiści. Po jej ukazaniu się natychmiast zareagował Watykan, który zagroził złożeniem pozwu przeciwko firmie.

Wesprzyj nas już teraz!

 

W niedzielę 15 maja watykańskie biuro prasowe ogłosiło, że „Benetton” wyraził ubolewanie z powodu obraźliwego wykorzystania wizerunku Ojca Świętego Benedykta XVI. Biuro poinformowało, iż firma przekaże na rzecz katolickiej organizacji charytatywnej datek w ramach zadośćuczynienia. Tym samym sprawę uznano za zakończoną.

 

Źródło: catholicculture.org

AS

Wesprzyj nas!

Będziemy mogli trwać w naszej walce o Prawdę wyłącznie wtedy, jeśli Państwo – nasi widzowie i Darczyńcy – będą tego chcieli. Dlatego oddając w Państwa ręce nasze publikacje, prosimy o wsparcie misji naszych mediów.

Udostępnij

Udostępnij przez

Cel na 2025 rok

Po osiągnięciu celu na 2024 rok nie zwalniamy tempa! Zainwestuj w rozwój PCh24.pl w roku 2025!

mamy: 31 681 zł cel: 500 000 zł
6%
wybierz kwotę:
Wspieram