Zaniepokojenie kształtem edukacji seksualnej w szkole wyrażali polscy biskupi podczas piątkowego zebrania plenarnego KEP w Wieliczce. W komunikacie z obrad ma znaleźć się apel do rodziców o większą odpowiedzialność za wychowanie seksualne dzieci – zapowiedział w rozmowie z KAI bp Marek Mendyk.
– Seksualność nie jest dla nas tematem tabu, ale nie wolno tu pomijać sfery wartości – podkreślił przewodniczący Komisji Wychowania Katolickiego.
Wesprzyj nas już teraz!
Zdaniem biskupa, do szkół wprowadzana jest „coraz bardziej odważna” edukacja seksualna. Dzieje się tak pomimo słów pani minister edukacji narodowej, która zapewniała przedstawicieli Episkopatu, że nie ma przyzwolenia na tego typu praktyki oraz że uczniowie zapoznają się z tą dziedziną w ramach przedmiotu wychowanie do życia w rodzinie. Przedmiot ten realizowany jest natomiast zgodnie z podstawą programową, która jasno określa zasady nauczania.
Przewodniczący Komisji Wychowania Katolickiego zwracił uwagę, że w procesie edukacji dotyczącej ludzkiej seksualności główną rolę mają do odegrania rodzice. – Aż do osiągnięcia pełnoletności o kształcie edukacji seksualnej decydują właśnie oni i muszą wiedzieć jakie treści, podręczniki, metody są stosowane, oraz kto i w jaki sposób będzie uczył tego przedmiotu ich dzieci – przekonuje bp Mendyk.
Zapowiada także, że w komunikacie z kończącego się jutro 362. zebrania plenarnego KEP znajdzie się „bardzo mocny, przestrzegający apel do rodziców”, zwracający uwagę na bardzo realne zagrożenie niewłaściwą edukacją seksualną.
Zdaniem biskupa w polskich szkołach następuje dziś „bardzo odważne oswajanie dziecka z treściami, które zdobywa się na pewnym etapie rozwoju”. Tymczasem, jak podkreślił, „do pewnych treści trzeba po prostu dorosnąć”, zaś seksualność, która jest czymś niezwykle ważnym, musi być osadzona na konkretnych, ponadczasowych wartościach.
– Chcemy przestrzec przed oddzielaniem seksualności od sfery wartości – wyjaśnił bp Mendyk dodając, że seksualność to nie tylko biologia, lecz szereg wartości, takich jak poświęcenie, ofiara i zrozumienie potrzeb drugiego człowieka.
Źródło: KAI
ged