„Wszyscy chcemy być superbohaterami, a najwięksi z nich to ci, którzy pomagają innym. W tym roku tysiące takich jak my na całym świecie wzięło udział w testach szczepionki przeciw COVID-19. Kiedy się na to zgodzili, zostali prawdziwymi superbohaterami” – słyszymy w filmie będącym częścią kampanii promocyjnej szczepionek przeciw COVID-19 w grupie wiekowej 5-11 lat.
„Zobacz jak dzieci wyrażają podziękowania swoim superbohaterom; ochotnikom w wieku 5-11 lat do badań klinicznych nad szczepionką przeciw COVID-19. Jesteśmy niezmiernie wdzięczni uczestnikom prób i ich rodzinom” – pisze Pfizer na Twitterze komentując swój film promocyjny, do powstania którego zaangażowano kilkadziesiąt dzieci.
„Wszyscy chcemy być superbohaterami, a najwięksi z nich to ci, którzy pomagają innym. W tym roku tysiące takich jak my na całym świecie wzięło udział w testach szczepionki przeciw COVID-19. Kiedy się na to zgodzili, zostali prawdziwymi superbohaterami” – słyszymy w 1,5 minutowym klipie. Kilkuletnie dzieci powtarzają kwestie w stylu: „dziękujemy za odwagę”, „chęć pomagania innym”, „umiejętność ratowania świata” czy „bycie silnym i odważnym”
Wesprzyj nas już teraz!
Superheroes come in all sizes Watch as real kids express thanks to their superheroes; the 5-11 year old #Covid19 vaccine clinical trial volunteers. We’re incredibly grateful to the trial participants and their families #ScienceWillWin pic.twitter.com/A3I0ERr4TV
— Pfizer Inc. (@pfizer) November 1, 2021
.
„Pomagacie całemu światu” – słyszymy pod koniec nagrania. Wydaje się jednak, że rodzice zgadzając się na przetestowanie produktu na swoich dzieciach pomogli przede wszystkim amerykańskiemu koncernowi. Amerykańska Agencja Żywności i Leków (FDA) 29 października zatwierdziła awaryjne stosowanie szczepionki Pfizera przeciw COVID-19 u dzieci w wieku 5-11 lat. Pfizer wraz z Moderną monopolizują szczepienia wśród dzieci i młodzieży w starszych grupach wiekowych zarówno w USA jak i Unii Europejskiej.
Amerykański koncern poinformował, że w 2021 r. sprzedaż szczepionki opracowanej z niemieckim partnerem BioNTech, osiągnie 36 miliardów dolarów. W przyszłym roku spodziewa się natomiast 29 miliardów zysków. „Aby zrekompensować przewidywany spadek dochodów w 2022 r., zespół Pfizera/BioNTech wykazuje całkowity brak skrupułów i moralnych obiekcji podczas próby zdobycia tego potencjalnie ogromnego, niewykorzystanego rynku” – tak portal LifeSite News komentuje inicjatywę koncernu.
W związku z niskim ryzykiem hospitalizacji i śmierci z powodu COVID-19 u dzieci, przez opinię publiczną wciąż przetacza się debata w sprawie zasadności dopuszczenia preparatu w tych grupach wiekowych. Jak wynika z danych Amerykańskiej Akademii Pediatrycznej, w USA dochodzi do zaledwie 8498 przypadków zakażenia na 100 000 dzieci. Samo ryzyko zgonu dziecka z wynikiem dodatnim testu na obecność koronawirusa wynosi między 0.00 proc. a 0.03 proc.
Źródło: lifesitenews.com / Twitter.com / Pfizer / reuters.com / aap.com
PR