Tysiąc klientów Nest Banku otrzyma dziś dostęp do sztucznej inteligencji w aplikacji mobilnej – pisze dzisiejszy „Dziennik Gazeta Prawna”. Asystent oparty o ChataGPT m.in. podsumuje niestandardowe wydatki, a także pomoże szukać oszczędności. Wirtualni asystenci AI to zdaniem ekspertów przyszłość bankowości mobilnej.
N!Asystent to rozwiązanie oparte na ChatGPT. Zalogowani w aplikacji klienci będą mogli porozumieć się z nim w języku naturalnym, czyli tak, jak gdyby rozmawiali z prawdziwym konsultantem. Narzędzie zrozumie polecenia w stylu „podsumuj moje wydatki na jedzenie” czy „ile wydałem na wakacjach?” Będzie też mógł doradzić w kwestii lokat czy prowadzenia rachunku.
Dystrybutorzy zapewniają o bezpieczeństwie rozwiązania. Wirtualny asystent, w odróżnieniu od większości komercyjnych chat-botów, będzie musiał przyznać się do „niewiedzy”, zamiast „konfabulować” w celu podtrzymania konwersacji. N!Asystent nie będzie mógł również na bieżąco czerpać wiedzy z internetu. W dodatkowych wytycznych, wedle których działa bankowy czatbot, znalazły się także setki stron ofert i regulaminów banku. To na nich opiera się asystent, kiedy udziela klientom finansowych porad.
Wesprzyj nas już teraz!
Wirtualni asystenci to zdaniem ekspertów przyszłość bankowości mobilnej. Jak wynika z ostatniego raportu Związku Banków Polskich, liczba aktywnych użytkowników aplikacji mobilnych ciągle rośnie. W IV kw. 2023 r. wzrosła o 2 pkt proc. Aż 72 proc. użytkowników tych aplikacji, czyli prawie 15,5 mln osób, korzysta wyłącznie z bankowości mobilnej.
Źródło: gazetaprawna.pl
PR
Unia robi kolejny krok w walce z gotówką. Na horyzoncie nowe limity płatności dla przedsiębiorców
Grozi nam cyfrowy totalitaryzm? Konfederacja chce konstytucyjnej ochrony gotówki