16 sierpnia 2023

„Cyfrowi pracownicy” zastąpią realnych ludzi? Największy bank w Polsce stawia na maksymalną robotyzację

(Zdjęcie ilustracyjne, fot. Pixabay.com)

 „W ciągu nieco ponad roku roboty zrealizowały w banku PKO BP 100 mln zadań, co oznacza dwukrotne przyspieszenie robotyzacji w porównaniu z poprzednimi latami. Bank wykorzystywał roboty, by szybciej i sprawniej obsługiwać klientów, m.in. w ramach programu wakacje kredytowe, a także by tworzyć i udostępniać nowe produkty oraz usługi”, informuje GazetaPrawna.pl.

Serwis internetowy „Dziennika Gazety Prawnej” zwraca uwagę, że w ciągu roku PKO Bank Polski podwoił zadania „cyfrowych pracowników”, a także wdrożył nowe rozwiązania z zakresu hiperautomatyzacji procesów.

„Roboty wspierały bank m.in w zadaniach wynikających z realizacji wakacji kredytowych. Ich rolą było ograniczenie do niezbędnego minimum czynności manualnych, koniecznych do zawieszenia kredytu hipotecznego, a następnie przywrócenie parametrów kredytu po zakończeniu okresu zawieszenia. Na początku maja br. łączny wolumen zadań związanych z obsługą tego procesu wyniósł ponad 2 mln. Hiperautomatyzacja wykorzystywana jest przez bank również do poprawy komunikacji z pośrednikami czy lepszej i szybszej weryfikacji danych. Wspiera procesy wsparcia sprzedaży, przygotowywania i rejestrowania umów, aktualizacji danych, monitoring czy zamykanie rachunków”, czytamy.

Wesprzyj nas już teraz!

 

Źródło: GazetaPrawna.pl

 

Sztuczna inteligencja. Potwór bez kagańca

Wesprzyj nas!

Będziemy mogli trwać w naszej walce o Prawdę wyłącznie wtedy, jeśli Państwo – nasi widzowie i Darczyńcy – będą tego chcieli. Dlatego oddając w Państwa ręce nasze publikacje, prosimy o wsparcie misji naszych mediów.

Udostępnij

Udostępnij przez

Cel na 2025 rok

Po osiągnięciu celu na 2024 rok nie zwalniamy tempa! Zainwestuj w rozwój PCh24.pl w roku 2025!

mamy: 32 506 zł cel: 500 000 zł
7%
wybierz kwotę:
Wspieram