Protest Ambasady RP w Czechach, przeciwko przedstawianiu negatywnego wizerunku Polaka w jednej z reklam, przyniósł pożądane skutki. Autorzy spotu – czeskie T-Mobile – wycofali filmik.
T-Mobile przedstawiło w reklamie Polaka jako oszusta handlującego trefnymi rzeczami. Taki obraz nie spodobał się Ambasadzie RP w Czechach. „Reklama telewizyjna ‘T-mobile – w naszej klasie jest najlepiej: klasa na nartach’ była dla mnie przykrym zaskoczeniem. Stanowczo protestuję przeciwko takim połączeniom, które w sposób uproszczony i skandalizujący prezentują Polaków” – napisała ambasador w Pradze Grażyna Bernatowicz.
Wesprzyj nas już teraz!
T-Mobile błyskawicznie odpowiedział na to pismo. Jego przedstawiciele stwierdzili, że nie chcieli dotknąć Polaków, a reklama miała być jedynie absurdalnie zabawna. „Jest nam bardzo przykro, że właśnie w taki sposób ambasador polski odebrał nasz najnowszy spot reklamowy. (…)Sukces naszych kampanii wynika z zastosowania w nich specyficznego poczuciu humoru opartego na przesadzie i absurdalnych sytuacjach. We wcześniejszych kampaniach komentowaliśmy świat motocyklistów, skoczków narciarskich czy kulturystów. Choć żałujemy, że pojawiły się jakiekolwiek wątpliwości, wierzymy, że spot wykorzystuje specyficzną dla czeskiego środowiska reklamy konwencję, nie przekraczając norm etycznych i prawnych. Przy okazji, ostatnio w Słowacji przygotowana została reklama, w której w dowcipny sposób wytykane są czeskie stereotypy. Biorąc pod uwagę, że stosunki z Polską są bardzo ważne, Prezes T-Mobile w Czechach zaproponował spotkanie z Panią Ambasador, żeby przedyskutować całą sytuację. Rozważamy również wycofanie spotu” – napisali przedstawiciele czeskiego T-Mobile.
Źródło: telix.pl
ged