Świąteczna kampania promocyjna sieci Empik nie wszystkim przypadła do gustu. W Internecie pojawia się coraz więcej głosów nawołujących do bojkotu popularnych salonów z powodu udziału w reklamie świątecznej oferty proaborcyjnej aktywistki Marii Czubaszek i satanistycznego muzyka Adama „Nergala” Darskiego.
Przypomnijmy, czym wsławiły się osoby, które Empik uznał za odpowiednie do reklamowania oferty przygotowanej na okoliczność Świąt Bożego Narodzenia. Maria Czubaszek to satyryczka, która otwarcie deklaruje, że w młodości dokonała dwóch aborcji i która nie ustaje w nawoływaniach do jeszcze większej liberalizacji Ustawy o planowaniu rodziny, ochronie płodu ludzkiego i warunkach dopuszczalności przerywania ciąży. Nergal z kolei dał się poznać nie tylko jako blackmetalowy wokalista, ale też jako zajadły przeciwnik Kościoła katolickiego, który dopuścił się wielu profanacji, m.in. publicznego potargania Biblii.
Wesprzyj nas już teraz!
Nic więc dziwnego, że tak zaprojektowana kampania wzbudziła sprzeciw wśród internautów. Na Twitterze i Facebooku zaczęły pojawiać się infografiki nawołujące do bojkotu najpopularniejszej w Polsce sieci dystrybucji książek i multimediów.
Tymczasem przedstawiciele Empiku twierdzą, że nie przyświecały im antykościelne intencje. W rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Monika Marianowicz, rzecznik prasowa sieci, zapewnia, że „zamiarem nie było obrażanie uczuć religijnych i światopoglądowych naszych odbiorców ani celowe budowanie całej komunikacji na postaciach, które wywołują kontrowersje swoimi prywatnymi poglądami”. Nasuwa się tylko pytanie, dlaczego akurat do kampanii towarzyszącej jednej z największych katolickich uroczystości zatrudnione zostały tego typu postacie?
Źródło: wirtualnemedia.pl
ksz