Czy można lekceważyć zdanie 25 procent wyborców? Każdy z nas z pewnością odpowie, że nie. Ale taki był odsetek wyborców głosujących w tegorocznych wyborach samorządowych w Krakowie na kandydatów sprzeciwiających się tzw. strefom czystego transportu i podkreślających swój sprzeciw niemal przy każdej okazji. Żaden z nich nie dostał się do drugiej tury. Jaką ofertę dla tych mieszkańców Krakowa mają politycy ubiegający się o fotel prezydenta miasta? – pyta Ruch Społeczny NieOddamyMiasta.pl
Wesprzyj nas już teraz!
Szanowny Panie Pośle
Szanowny Panie Radny
Znamy już wyniki wyborów samorządowych do Rady Miasta Krakowa. Oczekując na drugą turę wyborów na Prezydenta Miasta Krakowa, pragniemy zauważyć, że w pierwszej turze aż 25% głosów wyborców padło na kandydatów zdecydowanie sprzeciwiających się ingerencji w podstawowe prawa i wolności mieszkańców, jaką stanowiło przyjęcie uchwały o utworzeniu na obszarze całego miasta tzw. strefy czystego transportu. O tym, że była to ingerencja nieuzasadniona i nieproporcjonalna przekonuje również wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, który uchylił „strefę” w całości.
Nasz ruch społeczny powstał w wyniku oburzenia i rozczarowania tysięcy Mieszkańców Krakowa i Małopolski decyzjami krakowskich radnych. Jednym z praw Mieszkańców każdej wspólnoty samorządowej jest prawo do swobodnego przemieszczania się, prawo do prowadzenia działalności gospodarczej, czy prawo do indywidualnego decydowania o swojej własności. Uważamy, że ustępujące władze Krakowa parły do przyjęcia rozwiązań znacznie ograniczających prawa i wolności Mieszkańców. Dlatego też prowadzimy działania informacyjne, edukacyjne i aktywizujące, takie jak organizacja spotkań publicznych i konferencji, kolportaż ulotek, czy też emisja wielkoformatowych billboardów, ostrzegających przed szkodliwymi przepisami.
Chcemy zaznaczyć, że nie mamy ambicji politycznych. Wykazujemy się jedynie troską o dobro mieszkańców Krakowa i Małopolski. Działamy w ten sposób, ponieważ większość polityków lokalnych w powyższej sprawie unikała dotąd merytorycznych konsultacji z ekspertami wolnymi od ideologicznego zaangażowania w ekorewolucję i zwykłymi mieszkańcami naszego miasta.
Fakt podejmowania dyskusji o szkodliwości SCT w niemal każdej debacie wyborczej odczytujemy jako efekt presji Mieszkańców na władze, w tym dążeń do zapobieżenia negatywnym skutkom społecznym i ekonomicznym, które wynikać mogą z ewentualnego wdrożenia i funkcjonowania tzw. strefy czystego transportu.
Poglądów 25% wyborców nie powinno się lekceważyć, tym bardziej, że może to być głos rozstrzygający o wyniku drugiej tury wyborów na Prezydenta Miasta Krakowa.
Dlatego też kierujemy nasz apel do Panów jako polityków rywalizujących o urząd Prezydenta Krakowa w drugiej turze wyborów. Oczekujemy nowego otwarcia w sprawie SCT oraz całości drogowych rozwiązań komunikacyjnych, a więc odpowiedzi każdego z Panów na pytania:
1.Co może Pan zaproponować tym 25% wyborców, którzy nie akceptują tzw. stref czystego transportu i nie chcą ponosić kolejnych nieuzasadnionych kosztów, wynikających z wdrożenia tego rozwiązania?
2.Jakie realne działania – bez wprowadzania kolejnych ograniczeń, zwężeń lub utrudnień, za to z korzyścią dla Mieszkańców – podejmie Pan dla ograniczenia zatorów drogowych w mieście?
Udzielenie publicznej, merytorycznej odpowiedzi na te dwa pytania to w naszej ocenie sprawdzian wiarygodności dla każdego z Panów i zarazem szansa na udowodnienie Mieszkańcom, że nie są Panowie przywiązani do ideologii lub instrukcji partyjnych. Pełnienie tak ważnego urzędu jakim jest Prezydent Miasta Krakowa wymaga bowiem uwzględnienia interesów i poglądów wykraczających poza te ramy.
Ruch Społeczny „NIE ODDAMY MIASTA”
Kraków, 15 kwietnia 2024 r.