Mariolog, szef Papieskiej Międzynarodowej Akademii Maryjnej w Rzymie ojciec Stefano Cecchin OFM za wszelką cenę stara się umniejszyć znaczenie Aktu Poświęcenia Rosji i Ukrainy Niepokalanemu Sercu Maryi. Co więcej, stara się przekonywać, że nie należy łączyć prośby Matki Bożej, która objawiła się trzem pastuszkom w Fatimie w 1917 roku, z koniecznością poświęcenia Rosji Jej Niepokalanemu Sercu, aby zapobiec rozszerzaniu się „błędów Rosji”.
Zaledwie kilka godzin przed zawierzeniem dokonanym przez papieża Franciszka w piątek 25 marca serwis Vatican News opublikował wywiad z o. Stefano Cecchinem. Duchowny domagał się, by całkowicie oddzielić konsekrację od prośby Matki Bożej Fatimskiej i skupić się na roli „synodalności”.
Wesprzyj nas już teraz!
Tłumaczył, że w Akcie Poświęcenia Rosji i Ukrainy Niepokalanemu Sercu Maryi nie chodzi o spełnienie próśb Matki Bożej Fatimskiej, ale że akt papieża Franciszka należy odczytywać w kluczu „koncepcji synodalności”.
Zakonnik przeinaczył sens włączenia wszystkich biskupów w akt konsekracji, pokrętnie tłumacząc, że papież Franciszek zaapelował o przyłączenie się do Aktu Poświęcenia, ponieważ „wydaje mi się, że ten wybór jest związany z koncepcją synodalności, którą papież Franciszek wciąż powtarza”. – Papież – kontynuował – reprezentuje Kościół, poczucie jedności, ale jedność z Kościołem i w Kościele, który jest – jak to nazywa – naszym wspólnym domem.
Franciszkanin komentował, że jedność w modlitwie wynika także z wezwania zawartego w papieskiej encyklice o ludzkim braterstwie Fratelli Tutti, w której papież mówi, że „zawsze razem musimy prosić Boga o zbawienie świata”. – „Gdzie dwóch lub trzech zgromadzi się w moim imieniu, będę pośród nich” – przypomina nam Ewangelia, a papież Franciszek podkreśla, że drogę zbawienia świata musimy odbyć razem, a nie sami. Dlatego w tym czasie cały Kościół musi być zjednoczony jak na wielkim synodzie, wielkim soborze, w czasie którego Bóg jest proszony o interwencję – wyjaśnił.
W wywiadzie o. Cecchin stwierdził, że papież, jak i Watykan unikał włączenia – zgodnie z sugestią ukraińskich biskupów – odniesienia, że Akt Poświęcenia zostanie dokonany „zgodnie z prośbą Najświętszej Dziewicy w Fatimie”.
Portal Life Site News zauważa, że „to nie znaczy, że papież Franciszek nie dokonał ważnej konsekracji 25 marca, ponieważ wybitni uczeni fatimscy argumentowali, że modlitwa rzeczywiście spełniła niezbędne warunki, chociaż inni się z tym nie zgadzają. Papież dokonał także konsekracji przed figurą Matki Bożej Fatimskiej w Watykanie, jednoznacznie wiążąc akt z Fatimą”.
Jednak serwis podkreśla, że uwagi cenionego w Watykanie mariologa odnośnie unikania przez papieża Franciszka łączenia konsekracji z poświęceniem, o które prosiła Matka Boża Fatimska, nie można zignorować. Tak samo jak odwracania przez niego uwagi od prośby Matki Bożej o poświęcenie Rosji, by jej błędy nie szerzyły się po świecie.
Cecchin stara się umniejszać wagę aktu z 25 marca zaznaczając, że „w najtrudniejszych chwilach zawsze wzywano imię Maryi”. Duchowny zignorował również wagę wizyty papieskiego jałmużnika kard. Krajewskiego w Fatimie.
Portal Life Site News pyta, „dlaczego Watykan nie chce łączyć Matki Bożej Fatimskiej z Rosją?”. Odpowiedzią na to mogą być ustalenia zapisane w tajnym Porozumieniu z Metz, podpisanym przez Watykan i Moskwę w 1962 roku.
Na jego mocy „watykańscy sekretarze stanu od października 1962 r. zgodzili się nie potępiać błędów Rosji”. Porozumienie obowiązuje do dziś. Zdaniem katolickiego pisarza, eksperta ds. Fatimy Christophera Ferrary, „ta polityka, która obowiązuje do dziś jest zasadniczo, a zatem bezpośrednio przeciwna konkretnemu potępieniu błędów Rosji przez Matkę Bożą Fatimską”.
Jakakolwiek bezpośrednia wzmianka o Fatimie jest nierozerwalnie związana z wyraźnym potępieniem błędów Rosji.
W wywiadzie z 25 marca dla Vatican News ks. Kirił Gorbunow, wikariusz generalny archidiecezji Matki Bożej Moskiewskiej zauważył, że „ten Akt Konsekracji jest bardzo ściśle związany z prywatnym objawieniem Matki Bożej Fatimskiej i Rosyjski Kościół Prawosławny jest oficjalnie dość podejrzliwy wobec objawień fatimskich, zwłaszcza jeśli dotyczą one nawrócenia Rosji”.
Źródło: lifesitenews.com
AS