Jak bardzo istotna dla stacji jest obecność na multipleksie pokazują wyniki badań oglądalności, które podał portal wirtualne media.pl. Stacje na nim funkcjonujące rosną w siłę i podgryzają, w miarę swych skromnych możliwości, potentatów.
Nadająca w systemie naziemnej telewizji cyfrowej TV Puls posiada aż 7, 24 proc. udziału w całym rynku DVB-T. Był on o 1,47 pkt. proc. wyższy od wyniku plasującego się oczko niżej TVP Info. Udział TVP1 wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową w listopadzie br. wyniósł 17,75 proc. – wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Drugie miejsce zajął Polsat, notując udział na poziomie 16,16 proc., trzecia była TVN z wynikiem wynoszącym 14,35 proc., a czwarta – TVP2 (13,86 proc.).
Wesprzyj nas już teraz!
TV Puls miała wyraźnie lepszy wynik niż stacje o podobnym profilu, które zajęły kolejne miejsca. TVN7 zanotowało 4,99 proc. udziału, TV4 – 3,94 proc., a ATM Rozrywka – 2,20 proc. Dziesiątkę zamyka kanał TTV (2,10 proc.).
Ten sam TV Puls w rankingu obejmującym wszystkie stacje telewizyjne nadawane tradycyjnymi metodami ma udział w rynku na poziomie 3,13 proc. i przegrywa z TVP Info, które dysponuje 3,23 proc. Jednocześnie TV Puls zanotował procentowy wzrost udziału w rynku medialnym w samym 2012 roku.
Nie dziwi więc strach mediów i dysponującymi nimi władzami przed wejściem TV Trwam na multipleks. Jak wielki skok oglądalności mogłoby to oznaczać dla toruńskiego medium? O ile więcej ludzi zrezygnowałoby z oglądania innych mediów na rzecz Trwam? Niewątpliwie takie symulacje są przeprowadzone i ich wyniki przeraziły wszystkich tych, którzy tchórzą przed prawdą.
W listopadzie br. już piąty miesiąc z rzędu liderem oglądalności wśród stacji muzycznych było Polo TV, a drugie miejsce zajęła Eska TV, która zanotowała jednocześnie największy wzrost w rankingu. Liderująca dotąd Viva Polska spadła na pozycję czwartą. Udział w rynku telewizyjnym kanału Polo TV w listopadzie br. wyniósł 0,58 proc. W stosunku do analogicznego okresu ub.r. wzrósł on o 95,9 proc. Z piątej na drugą pozycję awansowała Eska TV. Jej udział poszedł do góry najbardziej w zestawieniu, bowiem aż o 225,2 proc. i wyniósł 0,40 proc.
Jako jedyny komentarz do tej sytuacji niech wystarczy przypomnienie, że liderzy tego rankingu również mają swoje miejsce na multipleksie.
Źródło: wirtualnemedia.pl
luk