W związku z inauguracją Roku Miłosierdzia na fasadzie Bazyliki św. Piotra zaprezentowane zostało widowisko typu światło i dźwięk, nawiązujące do encykliki „Laudato si’” papieża Franciszka. Projekcja obrazów zwierząt, wyznawców niechrześcijańskich religii, zanieczyszczenia i zatłoczonych miast została stworzona i sfinansowana przez zwolenników kontroli populacji i walki ze zmianą klimatu.
W trakcie widowiska na fasadzie bazyliki zaprezentowano m.in. zdjęcia małpy, lwa, pawia, wilka. Zgromadzeni mogli zobaczyć obraz biblijnego ogrodu Eden, zdjęcia muzułmanki ubranej w burkę, buddystów, czy przedstawicieli religii animistycznych.
Wesprzyj nas już teraz!
Według rzecznika Watykanu wyznaczonego specjalnie dla tego wydarzenia, arcybiskupa Rino Fisichelliego, iluminacje te miały prezentować „obrazy zainspirowane Miłosierdziem, ludzkością, światem i zmianami klimatycznymi”. Jak podkreślał, celem widowiska było połączenie papieskiej encykliki „Laudato si’” z Konferencją Klimatyczną ONZ COP21, trwającą właśnie w Paryżu.
Głównym sponsorem widowiska był Bank Światowy, który od dawna finansuje programy sprowadzające się do ograniczania przyrostu naturalnego w krajach rozwijających się. W projekt zaangażowana była Vulcan Inc., firma założona przez miliardera i filantropa Paula G. Allena. Jej oficjalnym celem jest „stworzenie nowej przyszłości” poprzez „wywrócenie konwencjonalnego sposobu myślenia”. Celem zaangażowanej w realizację widowiska Fundacji Okeanos jest z kolei ochrona mórz i oceanów przed szkodami powodowanymi przez człowieka. W tym przez…. nazbyt głośne silniki statków. Jak na stronach serwisu Lifesitenews.com zauważa Pete Baklinski, podmiotom zaangażowanym w sfinansowanie i organizację środowiska towarzyszy… pogańska symbolika. W szczególności, nawiązująca do czasów antycznych i kultu przyrody.
„Wielu osobom spektakl się podobał, ale i równie liczna grupa uznała, że jest on wysoce niestosowny. Największą konsternację wywołał fakt, że w uroczystość Niepokalanego Poczęcia jeden z najświętszych i najbardziej charakterystycznych budynków chrześcijaństwa został wykorzystany jako tło dla wsparcie teorii zmiany klimatu, nauki silnie kontestowanej. Wydarzenie było w części sponsorowane przez Bank Światowy, dobrze znany z promocji aborcji i antykoncepcji” – zauważa na watykanista Edward Pentin, pracujący dla „National Catholic Register”.
– Przykro mi, że fasada Bazyliki św. Piotra stała się propagandową sceną dla naukowego oszustwa, jakim jest „katastrofalne, wywołane przez człowieka globalne ocieplenie” – komentował w rozmowie z Lifesitenews.com Steven Mosher, prezes Population Research Institute. – Niedobrze mi na myśl, że to najświętsze miejsce będzie tłem dla dalszego rozpowszechniania tego oszustwa, którego ostatecznym celem jest nałożenie „podatku węglowego” na kraje rozwinięte. Ten podatek nie tylko upośledzi wzrost gospodarczy w skali światowej, ale i zagrozi demokracji: pozyskane w ten sposób przychody zostaną wykorzystane do sfinansowania kolejnych programów kontroli populacji w krajach rozwijających się – podkreślił.
– To coś, co robią zideologizowani politycy, jak prezydent Obama, który po zatwierdzeniu przez Sąd Najwyższy homoseksualnych małżeństw wyświetlił tęczę na Białym Domu. Biały Dom jest domem wszystkich obywateli, wszystkich Amerykanów. Bazylika św. Piotra posiada o wiele bardziej uniwersalny charakter – komentuje Robert Royal, prezes Instytutu Wiary i Rozumu.
„Silne jest poczucie, że Bazylika św. Piotra została sprofanowana” – napisał na Facebooku włoski watykanista Antonio Socci, zwracając uwagę na symboliczny wymiar widowiska. Pogrążony w ciemności Kościół został oto oświecony „nową, klimatyczną religio-ideologią”. „Miejsce par excellence święte, serce chrześcijaństwa, zostało przekształcone w wielki ekran dla ideologii Nowej Światowej Władzy. A Bożonarodzeniową szopkę pozostawiono w ciemnościach” – podkreśla Socci.
Źródło: lifesitenews.com, ncregister.com, Facebook.com.
mat