Środowiska liberalne z całej Europy protestują przeciwko… Synodowi o Synodalności. Ich zdaniem nadchodzące obrady synodalne biskupów i świeckich w Pradze będą zbyt zamknięte na reformy, podczas gdy Kościół katolicki potrzebuje prawdziwej rewolucji.
W lutym zbiorą się w Pradze reprezentanci Kościoła z całej Europy, zarówno biskupi jak i świeccy. Będą debatować nad rozumieniem synodalności na naszym kontynencie. W ocenie środowisk skrajnie progresywnych praskie spotkanie jest jednak zbyt klerykalno-zachowawcze. Wydarzenie skrytykował między innymi przewodniczący Wir sind Kirche International, Colm Holmes. Jak podkreślił, w Pradze przez cztery dni będzie dyskutować 600 duchownych i świeckich; ostatecznie jednak decyzje podejmie 39 biskupów. – O tym, co wszystkich dotyczy, wszyscy powinni decydować – stwierdził Holmes, sugerując tym samym jakiś rodzaj demokratycznego głosowania nad sprawami Kościoła. W podobnym tonie wypowiedział się współzałożyciel Wir sind Kirche w Niemczech, Christian Weisner. W jego ocenie istnieje w Rzymie wpływowa kilka, która chce rządzić Kościołem hierarchicznie, a to jest, jak uważa, irytujące.
Z kolei według sekretarza Europejskiego Forum Chrześcjijańskich Grup LGBT, Miroslava Matavki, w Kościele – zwłaszcza na wschodzie Europy – utrzymuje się dyskryminacja mniejszości seksualnych, która powinna zostać zażegnana poprzez akceptację stanu badań naukowych.
Wesprzyj nas już teraz!
Współprzewodnicząca europejskiej organizacji feministycznej Andante, Sophie Rudge, wezwała do dopuszczenia kobiet do diakonatu, umożliwienia kobietom głoszenia kazań oraz otwarcia dla nich urzędów kierowniczych w Kościele; to miałoby doprowadzić do „gruntownej zmiany” Kościoła.
Niemiecka organizacja Maria 2.0 wezwała z kolei do dopuszczenia „wszystkich osób” do wszystkich urzędów kościelnych – „wszystkich osób”, bo chodzi tu nie tylko o kobiety, ale także o tzw. osoby trans.
Jak widać nawet synodalna rewolucja wewnątrzkościelna nie może zadowolić progresistów, których jedynym właściwym celem jest faktyczna likwidacja Kościoła i przekształcenie go w byt na poły protestancki, a na poły po prostu świecki i jako taki – pozostający na usługach ducha czasu.
Źródło: Katholisch.de
Pach