Diecezja Gap postanowiła wykorzystać trwającą kampanię wyborczą do celów ewangelizacyjnych. Na plakatach „wyborczych” znalazły się hasła przybliżające postać Pana Jezusa. Akcja rozwścieczyła cenzorów, którzy szukają sposobu na jej zakończenie.
Inicjatywa diecezji Gap ma na celu przybliżenie nauczania Pana Jezusa miejscowej ludności. Korzystając z trwającej kampanii wyborczej, wykonano plakaty przypominające o Chrystusie. Umieszczono na nich napis: „Głosuj na Jezusa Chrystusa. Jedyny, który nigdy nie zmienia programu!”. Na afiszu umieszczono wizerunek aktora Fernandela w stroju księdza ze słynnego serialu o włoskim proboszczu Don Camillo.
Wesprzyj nas już teraz!
Szybko okazało się, że Agencja Regulacji Reklamy (ARPP) postanowiła zastopować kampanię diecezji uważając, że tego typu plakaty i bilbordy są „kpiną z polityków” i mogą ich obrażać. Ordynariusz diecezji Gap, ks. bp Jean-Michel Di Falco wyraził zaniepokojenie kolejnym przejawem cenzury i zapowiedział, że mimo zakazu, plakaty zawisną obok kościołów, ale także poza nimi.
Jako, że sprawa zakrawała na skandal, ARPP wkrótce zmodyfikowała zarzuty wobec katolickiej kampanii. Dyrektor agencji Stephane Martin wyraził obawy, czy wizerunek Fernandela nie narusza praw autorskich, a poza tym uznał, że w kontekście laickości państwa nie podoba mu się umieszczenie postaci księdza na tle trójkolorowej flagi Republiki.
BUS