Eksperymenty z własną płciowością i to już od żłobka, stymulujące zabawy i nauczanie matematyki poprzez emocje związane z seksualnością. W Hiszpanii powstał genderowy projekt programu nauczania na rok szkolny 2022/2023. Opracowało go Ministerstwo Edukacji w Madrycie.
Autorzy programu przewidują wprowadzenie edukacji seksualnej już dla dzieci w żłobkach. „Nauka na tym etapie powinna być oparta na eksperymentowaniu, stymulujących zabawkach eksploracyjnych i zabawie” – cytuje myśl hiszpańskich edukatorów dziennik „ABC”.
Jak się okazuje, zmieniono także model nauczania matematyki dla uczniów w wieku od 6 do 12 lat. Jak podaje ministerstwo, matematyka będzie od teraz nauczana przez „pryzmat socjoemocjonalny”. Ma on rzekomo eliminować uprzedzenia dotyczące płci.
Wesprzyj nas już teraz!
Ministerialny pogląd na „wkład liczb i geometrii w różne obszary wiedzy z perspektywy płci” zszokował przede wszystkim środowisko nauczycielskie. W programie nauczania matematyki zabrakło miejsca np. na liczby rzymskie, a w programie języka hiszpańskiego nie ma miejsca na ćwiczenie ortografii przez dyktando. Jest natomiast przestrzeń na „osobiste odkrywanie seksualności i budowanie płci poprzez takie wartości, jak równość i modele niestereotypowe”.
Ponadto nauczyciele mają oceniać uczniów tylko raz do roku. Jedynie w wyjątkowych wypadkach uczniowie nie przejdą do następnej klasy. Rozwiązania budzą mocny sprzeciw nauczycieli. Czas pokaże, czy ministerstwo wycofa się za swych rewolucyjnych pomysłów.
Źródło: Gazeta Polska codziennie, Gazeta Prawna
mar