26 kwietnia 2024

Gry wideo w służbie ideologii gender. „Neutralna płciowo” aktualizacja Pokémon Go

(fot. pixabay.com)

Twórcy Pokémon Go!, popularnej gry na telefon polegającej na łapaniu fikcyjnych stworów (pokemonów) stanęli po stronie agendy LGBT+. Oburzenie fanów wywołała ostatnia aktualizacja, gdzie dotychczasowe męskie i żeńskie awatary zastąpiono postaciami „neutralnymi płciowo”.  

17 kwietnia Pokémon Go ogłosiła aktualizację aplikacji, umożliwiając graczom zmianę wyglądu awatara. „Trenerze, twój awatar może teraz wyglądać jeszcze bardziej jak TY!” – napisano na oficjalnym koncie Pokémon Go. „Z radością ogłaszamy, że nowe opcje dostosowywania awatara są już dostępne w Pokémon GO!” – dodano.

Wiele osób szybko zauważyło, że aktualizacja zmieniła awatary z męskich i żeńskich na postacie bez określonych cech płciowych. Wcześniej wyraźnie męskie awatary, po aktualizacji nabrały bardziej kobiecych cech, a z kolei żeńskie awatary otrzymały większe ciała i wyraźniej zarysowane linie szczęki.

Wesprzyj nas już teraz!

Zmianę komentuje specjalista z branży gier wideo, Mark Kern. „Twórcy postaci w grach AAA przeszli od płci męskiej / żeńskiej do typu ciała A i typu ciała B” – napisał producent współpracujący przy takich tytułach jak Diablo 2, Starcraft, czy World of Warcraft. Jak podkreślił, „niebinarność” będzie stanowić trend w nadchodzących superprodukcjach branży.

„Następny krok przedstawicieli AAA Studios, z którymi rozmawiałem, sugeruje, że nawet typy ciała są usuwane w nadchodzących grach” – przekonuje. „Zamiast tego otrzymasz losową mieszankę męskich i żeńskich części, ciał, głów i twarzy” – dodał. 

„Pokemon Go! zrobiło to już wczoraj. To przyszłość gier AAA” – ostrzegł. Internauci zaczęli dociekać, co skłoniło twórców popularnej gry do narzucania graczom genderowej interpretacji rzeczywistości. Jak się okazało, niedawną decyzję Pokémon Go poprzedziły konsultacje przeprowadzone z grupą homo-aktywistów GaymerX.

„GaymerX to organizacja non-profit (…) zajmująca się celebrowaniem i wspieraniem osób i kultury LGBTQ+ w świecie gier, ze szczególnym uwzględnieniem gier wideo” – czytamy na oficjalnej stronie fundacji.

„Reprezentacja w mediach ma znaczenie. Im więcej jest treści LGBTQ+, tym bardziej znormalizowane staje się doświadczenie bycia biseksualnym, lesbijskim, aseksualnym, transpłciowym, homoseksualnym, queer, panseksualnym, interseksualnym, kwestionującym i/lub niebinarnym” – twierdzą autorzy inicjatywy.

Źródło: lifesitenews.com / gaymerx.com / X

PR

 

Wesprzyj nas!

Będziemy mogli trwać w naszej walce o Prawdę wyłącznie wtedy, jeśli Państwo – nasi widzowie i Darczyńcy – będą tego chcieli. Dlatego oddając w Państwa ręce nasze publikacje, prosimy o wsparcie misji naszych mediów.

Udostępnij

Udostępnij przez

Cel na 2025 rok

Po osiągnięciu celu na 2024 rok nie zwalniamy tempa! Zainwestuj w rozwój PCh24.pl w roku 2025!

mamy: 32 506 zł cel: 500 000 zł
7%
wybierz kwotę:
Wspieram