Słynny klip reklamowy, na którym z Giewontu usunięto krzyż miał być krokiem milowym w procesie promocji Polski zagranicą. Okazuje się, że do tej pory pokazała go tylko… jedna telewizja – czarnogórska TV Viesti. Spot kosztował 1,4 mln złotych!
Kampania reklamująca Polskę miała ruszyć w 2015 roku, ale do tej pory jeszcze nie doczekaliśmy się jej rozpoczęcia. Wszystko wskazuje na to, że nic z niej nie będzie – dowiaduje się „Gazeta Polska Codziennie”.
Wesprzyj nas już teraz!
– Spot będzie emitowany za pośrednictwem placówek w lokalnych telewizjach, Dokładny termin i czas emisji będzie uzależniony od indywidualnych umów zawieranych z poszczególnymi nadawcami. Spot będzie również szeroko rozpowszechniany za pomocą internetu. Miał już premierę na www.polska.pl. Pragniemy podkreślić, że ze względu na swój uniwersalny charakter spot będzie mógł być wykorzystywany również później, w zależności od potrzeb. MSZ przewiduje też nieodpłatne udostępnianie spotu na podstawie licencji innym podmiotom z administracji rządowej realizującym zadania promocyjne — tłumaczą się urzędnicy w rozmowie z „GPC”.
Poseł opozycyjnego PiS, prof. Krzysztof Szczerski skomentował wypowiedź urzędniczą następującymi słowami: – Ręce opadają. To kolejny przykład na to, jak w Polsce publiczne pieniądze wyrzucane są w błoto. Skoro np. nie rozliczono bezczelnego nadużycia, jakim była kolacja Radosława Sikorskiego z Jackiem Rostowskim, to nie ma co się dziwić, że coraz częstsze są wypadki marnotrawstwa.
Źródło: „Gazeta Polska Codziennie”
kra