11 października 2021

Firma Lego wycofa część zabawek, które rzekomo utrwalają szkodliwe stereotypy dotyczące ról płciowych. Koncern sam zamówił stosowne badania, a ich rezultaty skłoniły go do samokrytyki.

 

„Badanie zlecone przez producenta klocków Lego ujawniło, że zabawki Lego utrwalały szkodliwe stereotypy na temat płci, m.in. że chłopcy nie powinni się bawić zabawkami uważanymi za typowo dziewczęce” – czytamy na portalu RMF. Portal powołuje się na doniesienia brytyjskiej gazety „The Guardian”.

Wesprzyj nas już teraz!

Znany w całym świecie duński koncern, którego zabawki były nieodłączną częścią dzieciństwa wielu chłopców i dziewcząt od kilku pokoleń, sam zlecił „badania” przeprowadzone przez Geena Davis Institute on Gender in Media. Organizacja firmowana nazwiskiem znanej aktorki miała przepytać około 7 tysięcy dzieci w wieku 6-14 lat oraz ich rodziców z Chin, Czech, Japonii, Polski, Rosji, Wielkiej Brytanii oraz Stanów Zjednoczonych.

Okazało się, że 71 proc. chłopców obawiało się, że staną się obiektem żartów wśród rówieśników, jeśli będą się bawili „zabawkami dla dziewczyn”. Co więcej, ten niepokój podzielali także ich rodzice. Rodzice bardziej się obawiają, że to synowie, nie córki, będą wyśmiewani za bawienie się zabawkami utożsamianymi z płcią przeciwną – ubolewała Madeline Di Nonno z genderowego instytutu.

Ku zgorszeniu „naukowców” okazało się, że rodzice częściej za oczywiste uważają, że ich synowie chętniej będą uprawiać sport oraz zmagać się z zadaniami dotyczącymi nauki, technologii, inżynierii i matematyki. Z kolei córki przejawiają większy pociąg do tańca, przebierania się czy zajmowania kuchnią. – To pokazuje, jak głęboko zakorzenione są uprzedzenia płciowe na całym świecie – żałowała Geena Davis, celebrytka i liderka organizacji.

„Ankiety przeprowadzono na zlecenie Lego i opublikowano w poniedziałek, w ustanowiony przez ONZ Międzynarodowy Dzień Dziewczynek. Ich wyniki sprawiły, że duński producent klocków zadeklarował, że usunie ze swojej oferty zabawki, które ukazują niesprawiedliwe stereotypy dotyczące m.in. przyszłych karier” – czytamy w informacji.

 

Źródło: RMF.pl

RoM

 

 

 

Wesprzyj nas!

Będziemy mogli trwać w naszej walce o Prawdę wyłącznie wtedy, jeśli Państwo – nasi widzowie i Darczyńcy – będą tego chcieli. Dlatego oddając w Państwa ręce nasze publikacje, prosimy o wsparcie misji naszych mediów.

Udostępnij

Udostępnij przez

Cel na 2025 rok

Po osiągnięciu celu na 2024 rok nie zwalniamy tempa! Zainwestuj w rozwój PCh24.pl w roku 2025!

mamy: 32 351 zł cel: 500 000 zł
6%
wybierz kwotę:
Wspieram