10 lipca 2012

Koedukacja w odwrocie w amerykańskiej edukacji

(fot. Ericci8996 / commons.wikimedia.org, licencja cc)

W Stanach Zjednoczonych dyrekcje szkół coraz częściej pozytywnie odpowiadają na prośby rodziców i tworzą odrębne klasy dla chłopców i dziewczynek. Od zniesienia ograniczeń w tym zakresie, w USA już 540 publicznych szkół wybrało taki model edukacji.


Obecnie odrębne klasy dla chłopców i dziewczyn istnieją w blisko 40 stanach, podczas gdy w 2002 roku było ich zaledwie kilka. Jak wskazują badania, edukacja zróżnicowana jest lepsza. Uczennice kształcące się w takich klasach wybierają studia techniczne trzy razy częściej niż z klas koedukacyjnych. Częściej wybierają studia i wykazują się większymi kompetencjami przywódczymi.

Wesprzyj nas już teraz!

 

Taki model edukacji sprzyja też chłopcom, zwłaszcza z terenów zróżnicowanych etnicznie. Młodzież z takich klas rzadziej angażuje się w zachowania destruktywne, osiąga tez lepsze wyniki w nauce. Jak wskazują nauczyciele i dyrektorzy, edukacja zróżnicowana jest szansą na przezwyciężenie „edukacyjnej porażki” systemu koedukacyjnego, w którym wyniki chłopców bywają słabsze od wyników dziewczyn.

 

Źródło: Gazeta Polska

mat

Wesprzyj nas!

Będziemy mogli trwać w naszej walce o Prawdę wyłącznie wtedy, jeśli Państwo – nasi widzowie i Darczyńcy – będą tego chcieli. Dlatego oddając w Państwa ręce nasze publikacje, prosimy o wsparcie misji naszych mediów.

Udostępnij

Udostępnij przez

Cel na 2025 rok

Po osiągnięciu celu na 2024 rok nie zwalniamy tempa! Zainwestuj w rozwój PCh24.pl w roku 2025!

mamy: 32 506 zł cel: 500 000 zł
7%
wybierz kwotę:
Wspieram