Popularna sieć fast-foodów McDonald’s zapowiada porzucenie szeregu polityk z zakresu „społecznej odpowiedzialności biznesu”, obejmującej m.in. szkolenia dotyczące różnorodności czy raportowanie organizacjom LGBT+.
McDonald’s dystansuje się od radykalnie lewicowej polityki „różnorodności, równości i integracji” (DEI). Zamiast nahalnej promocji mniejszości rasowych, etnicznych czy seksualnych, politykę dotyczącą zatrudnienia i szacunku, koncern chce oprzeć o bardziej uniwersalną „Złotą Zasadę”, przez co rozumie „traktowanie wszystkch z godnością, uczciwością i szacunkem”.
Associated Press donosi, że sieć planuje porzucić konkretne cele z zakresu polityki różnorodności wobec kierownictwa wyższego szczebla. Dodatkowo, koncern pragnie zakończyć programy indoktrynacyjne dla pracowników, a dostawców zewnętrznych zwalnia z przestrzegania standardów DEI. McDonald’s podziękuje również za udział w „zewnętrzych ankietach” przeprowadzanych przez grupy nacisku LGBT+ jak Human Rights Campaign (HRC). Od nowego roku, zespół ds. różnorodności, zmieni nazwę na Globalny Zespółem ds. Włączania, co ma być „bardziej odpowiednie dla McDonald’s w świetle naszych wartości integracji”.
Wesprzyj nas już teraz!
„Stanowisko McDonald’s i nasze zaangażowanie w integrację jest niezachwiane” – oświadczyło kierownictwo McDonald’s w liście otwartym z 6 stycznia. „Od samego początku szczyciliśmy się zrozumieniem, że fundamentem naszej działalności są ludzie. Jak powiedział Fred Turner: „Jesteśmy firmą opartą na ludziach i nigdy o tym nie zapominamy” – podkreślono.
Sieć fast-foodów nie ukrywa, że wpływ na decyzję miało orzeczenie Sądu Najwyższego Stanów Zjednoczonych z 2023 r, w którym uznano afrmowanie konkretnej rasy w miejscu pracy za niezgodne z konstytucją. Jak zaznaczono, zmiany poprzedziły również wielokrotne spotkania z akcjonariuszami, co sugeruje negatywny wpływ ideologicznego zaangażowania na zyski firmy. McDonald’s dołącza do takich przedsiębiorstw jak Walmart, Jack Daniel’s, John Deere, Tractor Supply, Lowe’s, Toyota i Coors, które w ostatnim czasie porzuciły wokeism w polityce korporacyjnej.
Źródło: lifesitenews.com
PR
Walmart wycofuje się pod presją z finansowania „tęczowych” parad i korporacyjnej polityki DEI
Toyota odchodzi od wspierania tęczowego lobby. Wycofuje się z zasad DEI
Jack Daniels rezygnuje z „woke” agendy. Kolejna znana marka obawia się bojkotu konsumenckiego