„Dzień dobry Panie i Panowie, chłopcy i dziewczęta” – brzmiał komunikat na pokładzie jednego z pociągów należących do brytyjskiego przewoźnika. Jeden z pasażerów wyraził oburzenie w związku ze słowami konduktora. Pasażer poczuł się obrażony, ponieważ jest osobą niebinarną tj. nie identyfikuje się z żadną płcią.
Szokująca sytuacja miała miejsce podczas podróży pociągiem należącym do jednej z brytyjskich linii London North Eastern Railway. Podczas podróży konduktor zwrócił się do wszystkich pasażerów ze standardowym komunikatem, witając na pokładzie pociągu. „Dzień dobry Panie i Panowie, chłopcy i dziewczęta” – powiedział kierownik pociągu. Niestety nie przypuszczał, że te kilka słów wprowadzenia może wywołać oburzenie u pasażerów.
Laurence Coles – to właśnie osoba, która z dezaprobatą przyjęła pogodne przywitanie podczas podróży pociągiem. Pasażer stwierdził, że nie akceptuje słów konduktora, ponieważ jest osobą niebinarną i nie identyfikuje się z żadną z płci. „Dzień dobry panie i panowie, chłopcy i dziewczęta… więc jako osoba niebinarna ta zapowiedź tak naprawdę mnie nie dotyczy, więc nie będę słuchać” – napisał na Twitterze, czym wywołał „burzę” w mediach społecznościowych.
Wesprzyj nas już teraz!
Słowami kierownika pociągu oburzona poczuła się również przyjaciółka Laurenca Colesa, która także uznaje się za osobę bez przywiązania do konkretnej płci.
W całej sprawie zaskakuje nie tylko oburzenie pasażerów, ale przede wszystkim reakcja przewoźnika, który wyraził ubolewanie z powodu zaistniałej sytuacji. Linie London North Eastern Railway przeprosiły urażonych, niebinarnych pasażerów i zapowiedziały, że poruszą tę sprawę ze swoim personelem, szczególnie z obsługą pociągu, w którym miało miejsce opisywane zdarzenie.
„Bardzo mi przykro, że to widzę Laurence, nasi kierownicy pociągów nie powinni używać takiego języka i dziękuję za zwrócenie mi na to uwagi” – brzmi odpowiedź brytyjskiego przewoźnika. „Bardzo ciężko pracowaliśmy nad edukacją naszych ludzi, dlaczego zaimki specyficzne dla płci nie są odpowiednie w takich przypadkach i przykro nam, że nie zostało to tutaj zastosowane” – napisano w komunikacie firmy.
Źródło: interia.pl, The Sun
WMa