„Krakowskie MPK chce wymienić baterie w 20 autobusach elektrycznych kupionych jako nowe w 2017 roku. Nowe akumulatory zapewniać mają zasięg co najmniej 150 km na jednym ładowaniu”, informuje na łamach działu motoryzacja w serwisie Interia.pl Paweł Rygas.
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne ogłosiło przetarg na „retrofit” magazynów energii w 20 autobusach marki Solaris, a konkretnie: o wymianę baterii trakcyjnych wozów i aktualizację oprogramowania BMS. Jak zauważa Paweł Rygas nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że sprawa dotyczy 20 autobusów zakupionych jako nowe w 2017 roku!
„Rozpisanie przetargu na modernizację 7-letnich autobusów nie świadczy najlepiej o trwałości elektrycznych pojazdów, których cena jest przecież dwukrotnie wyższa niż w przypadku autobusów napędzanych silnikami wysokoprężnymi”, czytamy.
Wesprzyj nas już teraz!
Zakup 20 elektrycznych autobusów od Solaris Bus & Coach SA kosztował Kraków 42,8 mln zł. Producent z Bolechowa wycenił wówczas dostawę 12-metrowych autobusów na 34,8 mln zł netto. 18-metrowe przegubowce kosztowały prawie 8 mln zł netto.
„MPK Kraków nie chwali się kwotą, jaką zamierza przeznaczyć na modernizację kupionych w 2017 roku pojazdów. Wiadomo jedynie, że nowe baterie mają być objęte 36-miesięczną gwarancją, a o wyborze wykonawcy zadecyduje cena. Otwarcie ofert nastąpić ma 26 lutego, a umowa z wybranym wykonawcą ma zostać podpisana do 26 kwietnia”, podsumowuje Paweł Rygas.
Źródło: Interia.pl
TG
ELEKTROPUŁAPKA. Bez samochodu masz być szczęśliwy [CAŁY FILM]