Edward Pentin na łamach portalu „National Catholic Register” wyjaśnia, że kontrowersyjne konferencje watykańskie z udziałem uczonych i ekspertów, nie raz kwestionujących nauczanie Kościoła, mogą finansować albo w całości, albo w znacznej mierze organizacje międzynarodowe.
Szczególnie aktywne w organizacji konferencji, poruszających problemy społeczne, są cztery watykańskie instytucje: Papieska Rada ds. Kultury, Papieska Akademia Nauk i Nauk Społecznych, Papieska Akademia Życia i Dykasteria ds. Integralnego Rozwoju Człowieka.
Każdy z tych podmiotów był gospodarzem międzynarodowych konferencji, skupiających się na społecznych, ekonomicznych i politycznych wyzwaniach współczesnego świata.
Wesprzyj nas już teraz!
Papieska Akademia Nauk i Nauk Społecznych zorganizowała sympozjum odnośnie encykliki społecznej Jana Pawła II „Centesimus annus” i liczne spotkania dot. zwalczaniu współczesnego niewolnictwa.
W ostatnich latach jednak prym wiodą kwestie związane z tzw. zmianami klimatycznymi, migracją, nierównościami społecznymi, „ekonomią inkluzywną” itp. W sympozjach tych brali udział „eksperci” wprost zaprzeczający nauczaniu Kościoła, którzy lansowali – odnosząc się do tematów dotyczących zdrowia i klimatu – depopulację.
Najnowsza wirtualna konferencja watykańska, której współorganizatorem jest Papieska Rada ds. Kultury: „Unite to Prevent, Unite to Cure” skupiła zwolenników aborcji, ekologistów, propagatorów kontroli populacji i ideologii New Age.
Głównym sponsorem konferencji była Fundacja Johna Templetona (JTF), wspierająca inicjatywę „Bridging Science and Faith” grantem w wysokości 750 tys. dol.. Rzecznik JTF, Benjamin Carlson, wyjaśnił, że wsparcie fundacji jest „zgodne z misją pogłębiania najbardziej kłopotliwych kwestii, przed którymi staje ludzkość” oraz „zachęcania do obywatelskiego, świadomego dialogu między naukowcami, filozofami i teologami. a także między różnymi ekspertami a ogółem społeczeństwa.”
„Ale wartości fundacji, chociaż wspiera inne programy katolików, w tym posługę biskupa Roberta Barrona Word on Fire, nie są w pełni zgodne z wartościami Kościoła” – pisze Pentin.
Wyjaśnia, że fundacja zajmuje się także promocją „dobrowolnego planowania rodziny.” Koncentruje się na propagowaniu antykoncepcji za pośrednictwem organizacji religijnych, „pomaga światu lepiej zrozumieć czynniki wpływające na decyzje dotyczące planowania rodziny” oraz „zapewnia informacje i dostęp do metod planowania rodziny”.
W ramach programu, fundacja JTF przekazała radykalnym organizacjom aborcyjnym, takim, jak np. Marie Stopes International 1,5 miliona dolarów w 2015 r. na finansowanie zespołów planowania rodziny w Nigrze oraz Pathfinder International, która zapewnia antykoncepcję krajom rozwijającym się.
Od 2012 roku fundacja JTF jest również członkiem Koalicji ds. dostaw zdrowia reprodukcyjnego , która współpracuje z Funduszem Ludnościowym Narodów Zjednoczonych (UNFPA) w celu rozpowszechniania wszystkich nowoczesnych środków antykoncepcyjnych.
A jak wiadomo, zgodnie z wytycznymi UNFPA, nowoczesne środki antykoncepcji obejmują m.in. sterylizację mężczyzn i kobiet.
W tej koalicji na rzecz dobrowolnego planowania rodziny jest także Fundacja Billa i Melindy Gatesów oraz International Planned Parenthood Federation.
Carlson powiedział, że program dotacji fundacji na rzecz dobrowolnego planowania rodziny „należy do najmniejszych w fundacji, stanowiąc około 1 proc. naszej rocznej darowizny charytatywnej.” Dodał, że „finansuje jedynie badania i programy, które potwierdzają wartość ludzkiego życia od poczęcia do naturalnej śmierci.”
Watykańską konferencję wsparła również organizacja Sanford Health, jeden z największych dostawców usług zdrowotnych w Stanach Zjednoczonych, który oferuje różnorodne usługi antykoncepcyjne oraz zabiegi pozaustrojowego zapłodnienia.
Granty pochodziły także od producentów szczepionek Moderna, Sorrento Therapeutics, United Therapeutics i Celularity.
„National Catholic Register” zapytał o finansowanie nie tylko podmioty, przyznające granty ale także bp Paula Tighe, Sekretarza Papieskiej Rady ds. Kultury i dr Robina Smitha, szefa Fundacji Cura, która jest współgospodarzem konferencji watykańskiej.
Smith nie odpowiedział, a biskup Tighe stwierdził, że „nie ma prostego modelu finansowania”. Konferencje bowiem współfinansują podmioty zewnętrzne. Dodał, że dykasteria przestrzegała „wytycznych Watykanu”, a jej decyzje „podlegały weryfikacji przez kompetentne władze.” Hierarcha wskazał jednak na „ograniczenia finansowe i realia logistyczne spowodowane pandemią”.
Monsignor Tomasz Trafny z Papieskiej Rady ds. Kultury przyznał wcześniej, że „nie ma budżetu” na konferencję w dniach 6-8 maja, a więc całkowicie polegał na sponsorach zewnętrznych. Na stronie podano 41 głównych darczyńców.
Przedstawiciel Biura Prasowego Stolicy Apostolskiej wyjaśnił w e-mailu, że „szczególnie w obecnej sytuacji poszczególne departamenty decydują się finansować pewne inicjatywy, korzystając z finansowania zewnętrznego, aby zmniejszyć presję na budżet Stolicy Apostolskiej”.
W 2019 Papieska Akademia Nauk współsponsorowała konferencję w Watykanie na temat marnotrawienia żywności z Fundacją Rockefellera, która od samego początku propaguje aborcję i programy ograniczania liczby ludności na świecie zgodnie z zaleceniami Klubu Rzymskiego.
W grudniu zorganizowano sympozjum młodzieżowe, wzywając do globalnej zmiany mentalności i „nowego humanizmu.” W jej następstwie uruchomiono współpracę Watykan-ONZ mającą na celu edukację świata w zakresie zrównoważonego stylu życia i „gender equality”, pod którym to określeniem kryje się nie tylko walka o równość kobiet i mężczyzn, ale przede wszystkim przyznanie „mniejszościom seksualnym” szczególnych uprawnień na podstawie ich „tożsamości seksualnej.”
Watykańskie instytucje konsekwentnie współpracują z oenzetowską Sustainable Development Solutions Network, kierowaną przez głównego orędownika kontroli populacji prof. Jeffreya Sachsa.
Rzecznik „ekonomii Franciszka” – inicjatywy uruchomionej w listopadzie ubiegłego roku, podczas której głównym mówcą i mentorem był marksistowski teolog wyzwolenia Leonardo Boff, również nie podał szczegółów dotyczących jej finansowania.
Przedstawiciel Global Compact on Education – inicjatywy wspieranej przez papieża Franciszka i UNESCO w celu promowania „nowego humanizmu”, braterstwa i integracji bez względu na religię – zaznaczył, że współpracuje z kilkoma uniwersytetami, w tym z Uniwersytetem Notre Dame. Nie podał jednak, skąd wzięto środki na sympozjum Global Compact on Education.
Sponsorowanie watykańskich konferencji przez podmioty zewnętrzne jednak nie dziwi w świetle tego, że, jak zaznacza szef Światowego Forum Ekonomicznego Klaus Schwab, religia jest bardzo ważna w celu swoistego „żyrowania” pomysłów globalistów.
Finansjera już dawno dostrzegła, że wiara odgrywa dynamiczną i ewoluującą rolę w społeczeństwie, a w ciągu najbliższych dwóch dekad wzrośnie liczba osób wierzących, zmaleje zaś populacja ateistów. Religia ma odgrywać ogromną rolę w mobilizowaniu społeczności.
Forum liczy na ożywienie panteistycznej ideologii New Age. Organizacja już dawno powołała specjalną komórkę: Global Agenda Council on the Role of Faith (Globalną Agendę ds. Roli Wiary). A ta opracowała plany, co trzeba zmienić w Kościele katolickim. I tak do zmiany jest prawo naturalne, koncepcja winy i grzechu, wojny sprawiedliwej itp.
Schwab twierdzi, że „wartości nie mogą być uzasadnione jedynie procesem intelektualnym. Wiara musi być zaangażowana”. W swoim opracowaniu już w 2016 r. Globalna Agenda ds. Roli Wiary wskazywała, iż transformacja świata w duchu Agendy 2030 będzie możliwa, ale trzeba będzie uporać się z konserwatyzmem, tradycjonalizmem, patriarchatem, niechęcią do zmian, nastawieniem na życie wieczne zamiast doczesne, „sekciarstwem”, zakonserwowanymi podziałami społecznymi. Forum oczekiwało krytyki Kościoła dot. ekonomii opartej na wzroście.
Ekonomiści jako niebezpieczne uznają ograniczenie dostępu osób niewierzących, homoseksualistów itp. do biznesów katolickich. Krytykują teorię wojny sprawiedliwej (w której wkład mają m.in. polscy kanoniści), teocentryzm „prowadzący do fanatyzmu” i odmienne (kreacjonistyczne a nie darwinowskie) spojrzenie na naturę, które hamuje upowszechnienie antykoncepcji, sterylizacji, ideologii gender, eutanazji itp.
Źródło; ncregister.com, PCh24.pl
AS