Agora zrezygnuje z wydawania czterech magazynów tematycznych dotyczących dzieci, ogrodów i domów. Łączyć się to będzie z redukcją zatrudnienia oraz włączeniem innych tytułów pod pion wydawniczy „Gazety Wyborczej”.
– Rezygnacja z czterech magazynów i reorganizacja czterech innych będzie oznaczać redukcję zatrudnienia – podała Nina Graboś, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Agorze, spółce wydającej lewicowo-liberalną „Gazetę Wyborczą”.
Wesprzyj nas już teraz!
– Większości osób z tytułów, które zawieszamy, zaproponujemy nowe stanowiska w Grupie Agora. W zależności od tego, czy przyjmą te oferty, rozstaniemy się z kilkoma-kilkunastoma osobami – dodała stwierdzając, że włączenie części tytułów pod pion „GW” to „dalszy krok do porządkowania prasowego portfolio Agory”.
Według Graboś, nowa strategia Agory polegać ma na skupieniu się na najważniejszych i najsilniejszych markach. Dodatkowo, wybrano te, które są zgodne z pionem redakcyjnym „Wyborczej”.
„W efekcie tych zmian w Agorze nie będzie już osobnego pionu czasopism. W pierwszym kwartale br. firma ze sprzedaży czasopism zanotowała 2,2 mln zł (29 proc. mniej niż rok wcześniej), a z reklam w nich – 3,7 mln zł (po spadku o 11,9 proc. w skali roku). Dla porównania w przypadku Gazety Wyborczej przychody ze sprzedaży wyniosły 22,8 mln zł, a z reklam – 12,8 mln zł” – podaje serwis wirtualnemedia.pl.
Źródło: telewizjarepublika.pl / wirtualnemedia.pl
PR