Herbaciany (i nie tylko) koncern Lipton postanowił usunąć krzyże z cerkiewnych wież na opakowaniu rosyjskiej herbaty earl grey – podał portal intoleranceagaistchristians.eu. Dla bardziej wtajemniczonych w krajobraz rosyjskiej stolicy nie ma wątpliwości, że na opakowaniach został ukazany piękny moskiewski Sobór Wasyla Błogosławionego na Placu Czerwonym.
To bardzo ważna dla rosyjskiego prawosławia świątynia. Dziwi zatem – przynajmniej na razie – brak reakcji zarówno Cerkwi, jak i licznych w Rosji organizacji prawosławnych oraz samych wiernych.
Wesprzyj nas już teraz!
Czyżby Lipton poszedł śladami Lidla, który kilkanaście dni temu – przed „Tygodniem greckim” masowo usuwał krzyże z cerkwi na greckiej wyspie Santorini?
Marka Lipton jest częścią międzynarodowego koncernu Unilever kupującego herbatę także dla jednej z popularniejszych polskich marek. Decyzję zarządu Liptona (Unilever) można interpretować jako swoiste zachęcenie do kupowania swoich produktów przez niezwykle chłonny rynek krajów arabskich – wielbiciela wszystkich odmian herbaty.
Marka Lidl natomiast, która usuwając krzyże mocno podpadła nawet w ateistycznych Czechach, jest nakierowana tylko i wyłącznie na rynek europejski.
Nie ma na razie sygnałów, na rynek jakich krajów trafiły herbaty z opakowaniami z cerkwią bez krzyży.
ChS
Źródło: intoleranceagaistchristians.eu, 24chasa.bg