Boris Johnson, burmistrz Londynu, wywodzący się z Partii Konserwatywnej, został pozwany przez chrześcijańską organizację, za nakaz usunięcia anty-homoseksualnych reklam z autobusów miejskich. Reklamy zachęcały do porzucenia skłonności homoseksualnych.
Napisy: „Nie gej, ex-gej, post-gej, duma! Otrząśnij się!” zostały wykonane przez chrześcijańską organizację Core Issues Trust i wymalowane na londyńskich autobusach miejskich. Inicjatywę wsparli anglikanie. Kampania reklamowa, namawiająca do przezwyciężenia skłonności homoseksualnych została pomyślana jako antidotum na reklamę pederastów, namawiających do akceptacji sodomii.
Kampania reklamowa chrześcijan, mimo wcześniejszej zgody firmy przewozowej, została zakwestionowana przez urząd regulacyjny Advertising Standards Authority, na wniosek burmistrza.
Wesprzyj nas już teraz!
Johnsonowi, który ubiega się o reelekcję na drugą kadencję, zagrozili aktywiści homoseksualni z organizacji Stonewall, Współautor kampanii, Mike Davidson odpowiedział na działania Johnsona, mówiąc: „Nie wiedziałem, że cenzura działa.” Wyjaśnił, że uzyskał akceptację kampanii we wszystkich możliwych urzędach, po czym nastąpiła gwałtowna zmiana decyzji. Wyraził zaniepokojenie z tego powodu, że w Londynie dopuszczalny jest tylko jeden, pro-homoseksualny punkt widzenia.
Burmistrz Johnson podobno natychmiast zareagował na skargę rozwścieczonych aktywistów homoseksualnych, którzy nie dopuszczają możliwości terapii, pozwalającej przezwyciężyć skłonności homoseksualne. Jak donosi „The Guardian,” burmistrz miał skontaktować się z przedsiębiorstwem komunikacyjnym i zażądał usunięcia reklam „w ciągu dwóch godzin odkąd ich treść stała się publicznie znana.”
Źródło: LSN.com, AS.