11 stycznia 2015

Magazyn reklamowy przeprasza za Giewont bez krzyża. „To niedopatrzenie”

(fot. Jerzy Opioła/wikimedia.commons)

Magazyn reklamowy „Welcome to Cracow & Małopolska” przeprasza za to, że na swojej okładce przedstawił zdjęcie, na którym Giewont jest bez krzyża. List w tej sprawie otrzymał od redakcji burmistrz Zakopanego Leszek Dorula.

 

Do zamieszczenia na okładce grudniowego naszego miesięcznika „Welcome to Cracow & Małopolska” zdjęcia szczytu Giewontu bez krzyża doszło w wyniku bardzo przykrego niedopatrzenia. Fotografię w opublikowanej postaci udostępniła nam agencja fotograficzna – pisze w liście do burmistrza Barbara Przytocka z magazynu reklamowego.

Wesprzyj nas już teraz!

 

Przedstawicielka redakcji wyjaśnia, że doskonale zdaje sobie sprawę ze znaczenia 100-letniej obecności krzyża na Giewoncie nie tylko dla burmistrza, ale i całej społeczności Podhala. – Przepraszam wszystkich, którzy poczuli się naszym błędem dotknięci – dodała przedstawicielka pisma.

 

„W odniesieniu do okładki magazynu „Welcome to Cracow & Małopolska” Nr 12 (275) z grudnia 2014 pragnę z przykrością stwierdzić, iż wizja grafików, związana z usunięciem krzyża na szczycie Giewontu, jest zabiegiem nietrafionym i budzącym liczne kontrowersje, w szczególności wśród nas – mieszkańców Podhala. Usunięcie symbolu krzyża jest manipulacją, która nie ma nic wspólnego z promowaniem Podhala, a nawet ze zdrowym rozsądkiem” – pisał w specjalnym oświadczeniu włodarz stolicy polskich Tatr Leszek Dorula, gdy dowiedział się o publikacji magazynu.

 

Krzyż na Giewoncie postawili z inicjatywy ks. Kazimierza Kaszelewskiego na przełomie XIX i XX w. mieszkańcy Zakopanego. Z biegiem lat stał się on symbolem wiary tutejszego ludu.

 

Dwa razy w roku górale uczestniczą w pielgrzymce z centrum Zakopanego na Giewont. Pielgrzymkę organizuje parafia św. Krzyża w Zakopanem.

 

 

Źródło: KAI

ged

Wesprzyj nas!

Będziemy mogli trwać w naszej walce o Prawdę wyłącznie wtedy, jeśli Państwo – nasi widzowie i Darczyńcy – będą tego chcieli. Dlatego oddając w Państwa ręce nasze publikacje, prosimy o wsparcie misji naszych mediów.

Udostępnij

Udostępnij przez

Cel na 2025 rok

Po osiągnięciu celu na 2024 rok nie zwalniamy tempa! Zainwestuj w rozwój PCh24.pl w roku 2025!

mamy: 32 506 zł cel: 500 000 zł
7%
wybierz kwotę:
Wspieram