Wydawca „Gazety Wyborczej” zamyka „Szósty Zmysł” – czasopismo poświęcone zjawiskom paranormalnym. Kwartalnik poświęcony „sprawom niewyjaśnionym” okazał się całkowitą klapą.
„Zobaczyć niewidzialne, poznać nieznane” – to hasło pisma znajdującego się w portfolio Agory, które po dwóch wydaniach zostało zamknięte ze względu na słabe wyniki sprzedaży. Pierwszy numer ukazał się na początku kwietnia w nakładzie 100 tysięcy egzemplarzy, drugi w lipcu, czasopismo kosztowało 8,99 zł. W pierwszym numerze czytelnicy znaleźli teksty o telepatii i breatharianizmie (odżywianiu się energią słoneczną), rady jak trafić szóstkę w lotto, artykuł o przepowiedniach o końcu świata oraz sylwetkę Stefana Ossowieckiego, popularnego polskiego jasnowidza.
Wesprzyj nas już teraz!
Nie przeszkodziło to rzecz jasna w atakowaniu w ostatnim czasie miesięcznika „Egzorcysta”, którego „Gazeta Wyborcza” oskarżyła o publikowanie „bredni”. „Tego rodzaju teksty w XXI w. ktoś napisał, opublikował, a co gorsza pobłogosławił” – oburzali się redaktorzy z ul. Czerskiej.
Jak się okazuje, fiasko magicznego i parapsychologicznego pisemka to nie jedyny z aktualnych kłopotów Agory. Latem spółka zawiesiła wydawanie kwartalnika „Filmowy. Magazyn do czytania”, w październiku zapadła decyzja o zamknięciu miesięcznika dla kobiet „Happy!”. W ostatnim czasie „Agora” podjęła też decyzję o zawieszeniu dwóch tygodników motoryzacyjnych z ogłoszeniami: „Auto Bit” i „Auto Biznes”. Straty operacyjne Agory w III kwartale 2012 roku wyniosły 10 milionów złotych, rok wcześniej spółka zanotowała 8 milionów złotych zysku.
źródło: wirtualnemedia.pl
mat