4 października 2021

Media i „influencerzy” zaangażowani w kampanię prozastrzykową. Kancelaria Premiera przemilcza budżet kampanii

(Fot. gov.pl)

Około 100 tytułów prasowych oraz 60 wpływowych „influencerów”, czyli właścicieli popularnych kanałów społecznościowych, wzięło udział w rządowej kampanii „Szczepimy Się”. Kancelaria Premiera nie chce zdradzić, ile publicznych pieniędzy wydała na akcję przekonywania Polaków do przyjęcia preparatów przeciwcovidowych.

 

KPRM zaangażowała do kampanii agencje Abstra i Fantasy Expo. Za ich pośrednictwem zatrudniła do promowania zastrzyków dużą grupę mediów tradycyjnych i społecznościowych, a także celebrytów, m.in. aktora Cezarego Pazurę.

Wesprzyj nas już teraz!

Akcja ruszyła w maju. W sierpniu portal branżowy Wirtualne Media zapytał Kancelarię Prezesa Rady Ministrów w trybie dostępu do informacji publicznej między innymi o listę zaangażowanych podmiotów, okres kampanii, jej budżet i wynagrodzenia uczestników.

 

„(…) niepełną odpowiedź otrzymaliśmy dopiero 29 września, po niemal dwóch miesiącach. KPRM napisała, że kampania #SzczepimySie realizowana jest od 28 grudnia ub. r. i będzie trwać tak długo jak potrzebna będzie komunikacja w tym zakresie” – czytamy na łamach WM.

Z informacji udzielonej przez kancelarię wynika, iż ogłoszenie w ramach akcji zamieszczone zostało w około 100 tytułach prasowych, takich jak: „Chwila dla Ciebie”, „Claudia”, „Dobre Rady”, „Dobry tydzień”, „Elle”, „Elle Man”, „Focus”, „Gala”, „Gazeta Polska Codziennie”, „Glamour”, „Gość Niedzielny”, „Kurier TV”, „Motor”, „Na Żywo”, „Naj”, „National Geographic”, „Niedziela”, „Olivia”, „Pani Domu”, „Poradnik 50+”, „Poradnik Domowy”, „Przepis na Zdrowie”, „Przyjaciółka”, „Przepisy Czytelników”, „Relaks”, „Retro”, „Rewia”, „Rzeczpospolita”, „Show”, „Sukcesy i Porażki”, „Super TV”, „Super Express”, „Świat i Ludzie”, „Świat Seriali”, „Świat Wiedzy”, „Takie Jest Życie”, „Tele Max”, „Tele Świat”, „Tele Tydzień”, „Tina”, „To & Owo”, „TV14”, „Twoje Imperium”, „Twój Styl”, „Z Życia Wzięte”, „Życie na Gorąco”, „Dziennik Bałtycki”, „Dziennik Łódzki”, „Dziennik Polski”, „Dziennik Zachodni”, „Echo Dnia”, „Express Bydgoski”, „Gazeta Codzienna Nowiny”, „Gazeta Krakowska”, „Gazeta Lubuska”, „Gazeta Pomorska”, „Gazeta Wrocławska”, „Gazeta Współczesna”, „Głos – Dziennik Pomorza, Głos Wielkopolski”, „Kurier Lubelski”, „Kurier Poranny”, „Nowa Trybuna Opolska”, „Nowości – Dziennik Toruński” oraz szereg innych tytułów, głównie lokalnych.

W odpowiedzi KPRM wymieniła jedynie część tzw. influencerów, którzy pozytywnie odpowiedzieli na propozycję udziału w przedsięwzięciu. Byli to np.: ZetKacper, Janstrojny, Wegorz08, Nataliasisik, Kasia&Justyna, Pasiek, MishOn, Nolif, Gimper, Blowek, MaturaToBzdura, 7MetrówPodZiemią, Kolega Ignacy, BEKSY, Adrianna Krysian, Nadia Długosz, Naruciak, REA, Topowa Dycha, Red Lipstic Monster, Karol Paciorek, Mandzio, Adrianna Krysian, Ula Grotyńska, Lekko Stroniczy, Planeta Faktów, Imponderabilia, TheUnboxAll, Okiem Chemika.

 

„KPRM nie odniosła się do naszych pytań o łączny budżet przeznaczony na kampanię oraz wynagrodzenia poszczególnych twórców. Nie podała także, czy influencerzy byli zobowiązani do oznaczania materiałów tworzonych w ramach kampanii jako współpracy z KPRM” – czytamy w informacji.

Źródło: Wirtualne Media

RoM

 

Wesprzyj nas!

Będziemy mogli trwać w naszej walce o Prawdę wyłącznie wtedy, jeśli Państwo – nasi widzowie i Darczyńcy – będą tego chcieli. Dlatego oddając w Państwa ręce nasze publikacje, prosimy o wsparcie misji naszych mediów.

Udostępnij

Udostępnij przez

Cel na 2025 rok

Po osiągnięciu celu na 2024 rok nie zwalniamy tempa! Zainwestuj w rozwój PCh24.pl w roku 2025!

mamy: 35 886 zł cel: 500 000 zł
7%
wybierz kwotę:
Wspieram