Berlińska policja rozpocznie śledztwo w sprawie jednego z nagrań opublikowanych przez „Y- Kollektiv”. Dziennikarze tworzący ten projekt, wchodzący w skład niemieckich mediów publicznych, przygotowali rok temu materiał poświęcony… Chemsex-owi. W reportażu skierowanym do odbiorców w młodym wieku prezentowano praktykę brania ciężkich narkotyków podczas stosunku, popularną wśród osób o zaburzonej orientacji seksualnej.
Jak przypomina jungefreiheit.de, opublikowany w zeszłym roku materiał pełen był bulwersujących scen. Nagranie przedstawiało parę homoseksualistów w różnych okolicznościach: w tym zupełnie nienadających się do opisu scenach narkotyzowania się i perwersyjnych zachowań.
Wątkiem przewodnim było omówienie praktykowanego przez grupy osób o zaburzonej orientacji seksualnej zjawiska zażywania twardych narkotyków w trakcie stosunku seksualnego. Widzowie mogli zatem zobaczyć, jak para pederastów odurza się metamfetaminą, koksem i innymi psychoaktywnymi substancjami.
Wesprzyj nas już teraz!
Rok po opublikowaniu materiału na stronie inicjatywy dziennikarskiej i w mediach społecznościowych sprawą zdecydowała się zająć berlińska policja. Narkotyki, które w filmie zażywają homoseksualiści, są bowiem w Niemczech nielegalne.
Służby badają obecnie czy przedstawione zachowania „mogły mieć podłoże kryminalne”. W korespondencji z redakcją portalu „Junge Freiheit” biuro prasowe stołecznej komendy podkreśliło jednak, że samo zażywanie nielegalnych substancji nie jest zabronione prawnie. Karalne jest jedynie ich posiadanie. „Czy to w ogóle możliwe, żeby zażywać narkotyki nie posiadając ich?”, pytało medium komentując trudną do pojęcia argumentację policji.
Jeden z głównych bohaterów, występujący w reportażu pod pseudonimem „Tadzio”, już wcześniej pojawiał się w przestrzeni publicznej: w charakterze aktywisty klimatycznego. Mężczyzna bierze udział w panelach dyskusyjnych ubrany w tęczowy t-shirt z napisem „homoseksualny lewicowy ekstremista”.
Projekt „Y- Kollektiv” realizowany jest przez telewizję „Funk”: skierowany do młodzieży oddział niemieckich mediów publicznych. Docelową grupą odbiorców są osoby pomiędzy 14. a 29. rokiem życia.
Źródła: jungefreiheit.com
FA