Ponad 1 000 000 000 zł (słownie: miliard!) złotych kosztowały nas łącznie dotychczasowe akcje promujące szczepienia przeciw COVID-19. O sprawie poinformował w piątek szef KPRM Michał Dworczyk który jest również odpowiedzialny za Narodowy Program Szczepień.
Dworczyk mówił, że dotychczas pory uruchomiono ponad 6 tys. punktów szczepień populacyjnych i ponad 500 punktów szczepień powszechnych. – Rozpoczęto szczepienia w trakcie masowych imprez, w mobilnych punktach. Takim pierwszym dużym projektem była akcja „Zaszczep się w majówkę”. Były szczepienia w zakładach pracy, gdzie blisko 1 milion pracowników dzięki temu zostało zaszczepionych – wymieniał.
–Zaangażowaliśmy samorządy do tego, żeby kontaktować się z każdym mieszkańcem powyżej 55. roku życia. Rozpoczęliśmy kolejny program z POZ-ami, które kontaktują się również telefonicznie proponując szczepienia swoim pacjentom powyżej 55. roku życia – tłumaczył szef KPRM.
Wesprzyj nas już teraz!
– Prowadziliśmy też dwie duże kampanie – pierwsza to była kampania edukacyjna „Szczepimy się”; druga to była kampania profrekwencyjna „Ostatnia prosta”. Było tam wielu aktorów, sportowców – wszystko po to, żeby po pierwsze przekazać rzetelną informację, a po drugie zachęcić do szczepienia, bo to jest jedyny sposób na pokonanie pandemii – podkreślał Dworczyk dodając, że jego zdaniem na akcje promocyjne na rzecz szczepień wydano do tej pory ponad 1 mld złotych.
Źródło: DoRzeczy.pl
TK